Dressyrpass

Kom inte på nån bra rubrik...
 
Idag åkte jag till stallet vid 12 och började mocka. 
Sen fixade jag vatten och höet inan jag gick upp till caféterian och var på grönt kort kurs.
Vi gick igenom lite sant eller falskt frågor och slog upp i tävlingsreglementet.
Vi bestämmde att nästa söndag ska vi skriva provet, nervös! xD
 
Sen efter kursen gick jag och Ebba till stallet och fixade klart maten och sen tog jag in Fluffy.
Han hade inte en droppe skit på benen idag!
Tror ni jag blev lite glad?!!
 
Jag började göra i ordning honom efter ett tag och sen kom Mimmi.
Vi berättade att det inte blev nån tävling imorrn å så bestämmde vi oss för att rida tillsammans.
Men eftersom Mimmi inte ens hade mockat än så segade jag mig mycket.
Borstade hovskägget, gjorde rent hovarna och segade mig väldigt mycket.
Men sen sa Ebba att vi inte kunde vänta nå mer så vi gjorde klar hästarna och sen gick vi till ridhuset.
 
Började skritta fram på långa tyglar och efter ett tag började jag jobba honom.
Lika idag var han ganska känslig i munnen.
Jag började trava efter 10min skrittande och han var lugn och fin.
Jobbade honom lite i traven och gjorde volter.
Sen tog jag ur stigbyglarna och satt ner ett tag men det gav inte så mycket resultat.
Så jag tog i fötterna igen och försökte jobba honom på annat sätt. 
I galoppen gjorde jag mest fattningar.
Han var såååå himla duktig idag alltså!
Han fick högergalopp massor med gånger med bara hjälp utav skänkeln!
Helt otroligt att vi redan har kommit så långt! :D
 
Jag travade av efter ganska mycket galopp och gjorde mycket serpentiner ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0