Birgitta träning 4/2

Hejsan svejsan! :)
 
Berättar om dressyrträningen nu eftersom jag inte hann igår ;)
 
Det började med att jag blev lite sen så Alma hade redan hunnit värma upp en del.
Men jag satte upp och skrittade i typ ett varv innan vi började. 
Idag tränade vi på att rida i ramen. Vi skulle inte använda skänklarna utan vi skulle använda tyglarna och våran vikt. Vi skulle få hästen att gå i rätt form. 
Både jag och Fluffy är ju lite nybörjare på dethär så Birgitta visade hur jag skulle göra.
Efter ett tag började Fluffy sänka huvudet och göra rätt. 
Gud vad bra det gick! Men jag fick ta lite hjälp av väggen i början men sen skulle jag svänga in mot mitten.
Sen fortsatte jag i trav och då gick det också super bra, men Birgitta sa att vi inte skulle stressa fram något utan dethär ska vi träna på mera! Så jag ska inte kräva att vi skulle kunna dethär på ett ridpass utan jag ska träna hela veckan ;)
Han saktade av till skritt också ibland men det är ju för att det är något nytt och vi håller på och lär oss!
Får lära mig väldigt mycket nytt och Fluffy verkar tycka att det är roligt med dressyr också.
Han skötte sig utomordentligt bra i traven!
Han var så duktig! :)

Sen när Cia skulle börja sin träning så sa Birgitta att jag fick rida runt lite själv och träna mer om jag ville. Så jag bytte varv och lite sånt.
Sen travade jag av och lät det räcka för dagen.
 
Är jätte jättenöjd över träningen och dethär var den bästa dressyrträningen hitttills! :D♥
Känns verkligen som jag och Fluffy är på rätt väg nu! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0