Birgitta träning 25/2

Hejsan hejsan! :)
 
Idag så åkte jag med bussen till stallet efter skolan och jag kom dit vid 15.30.
Jag började med att byta skor och jacka och sen gick jag och mockade.
Sen fixade jag vattnet innan jag hämtade Fluffy. Han var ganska trött idag men han levererade vädligt bra på dressyrträningen idag! ;D
Jag bytte om och hämtade alla mina grejer innan jag började göra i ordning Fluffy på gången.
Idag var han duktig och stod väldigt still hela tiden. Jag kunde t.o.m ha honom lös! ;)
 
Vid 17 gick jag till ridhuset där hon som tränar före mig och och Alma tränade.
Jag började skritta igång lite innan Alma kom och sen travade jag lite.
Idag tränade vi också mest i skritt och formen på hästarna.
Vi skulle hålla tyglarna sträckta och trycka med benen. Då skulle hästana gå i "ordning" som Birgitta sa.
Fluffy fattade inte först och det sa Birgitta att det var vanligt.
Men till slut fattade han lite vad han skulle göra också men efter ett tag så gjorde han massa annat än vad han skulle.
Bl.a började han krafsa i backen, bakdelsvändning, skänkelvikning och så backade han utan andledning.
 
När han gjorde det han skulle gick han faktiskt väldigt fint och jag ska verkligen träna på det eftersom han var så fin!
Dessutom var han väldigt duktig i traven också. 
Han kändes mycket mjukare och arbetssam! 
Måste säg att han var verkligen lös i sidorna idag när jag hade jobbat ett tag.
Han gjorde t.o.m skänkelvikning utan att protestera! :D
Sen skulle mamma ta en bild när han var så fin men då var jag tvungen att ta av mig öronsnäckan, då måste jag ju släppa tyglarna och han sträckte på halsen.
Så då tappade han det men aja...
 
Han kan ju inte vara stilla xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0