Utsläpp, hagfix och dressyrpass

Hallå! :)
 
Idag har jag hunnit med mycket och förtjänar en kväll i soffan tycker jag. Speciellt om jag ska iväg tidigt imorrn också!
Imorse hade jag utsläpp med Madde. Det gick fort som vanligt när jag har med Madde så Fluffy fick stå inne.
 
Jag gjorde i ordning Fluffy och gick till ridhuset. Idag red jag med hjälptyglar (snodd) för att få honom i rätt form. Han har lite svårt med formen så jag ska nog börja rida med snodden i alla fall en gång i veckan. Han kan hålla en ganska bra form i skritt och bara i högervarv. 
Så nu i 2 dagar har jag försökt jobba lös honom i vänster bog men han är så springig så de tär rätt svårt då.
Men idag så gick det inte lika bra igår men galoppen var bättre idag än igår :)
Han var väldigt springig i traven och jag fick honom inte att jobba alls.. Han lyssnade inte alls i traven och var ganska stum i munnen.
Men ett stort + idag var galoppen! Han var verkligen härlig. Han var rytmisk, han gick i hyfsad bra form och han var följsam. Högergaloppen gick också jättebra. Bättre än vad jag trodde det skulle gå. 
Jag fick väldigt fina och bra'a fattningar. I slutet kändes det ganska bra och Fluffy och jag körde lite "Följa John" när jag mockade efter mig i ridhuset. Fast tillslut gick han och nosade på hindren och ville gå till stallet xD
 
Jag var klar vid 12 och kl 13 skulle vi fixa hagarna. Så jag passade på att smörja lite och så satt jag i sadelkammaren och värmde mig. 
Å klockan blev äntligen 13 så då började vi med att gå runt om hagarna och byta domhär isolatorerna. Så vi gick och plumsade i snön xD 
Hästarna undrade vad vi gjorde och jag tror att några blev oroliga. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0