Träning för Patric Gullberg

Hej hej! :)
 
Idag åkte jag och mamma till stallet tidigt! Eller ja, vid 10. Först köpte vi nått att äta till lunch.
Fluffy blev inte så himla noga borstad eftersom det blev lite förhinder. 
Men han var ju ren som vanligt :)
Sen gick jag till ridhuset för attt värma upp.
Skrittade och travade lite innan vi började.
 
Jag fick en privat-träning :)
Jag fick berätta lite om hur Fluffy va och hur mycket han kunde och hans svaga sidor. Sen började jag jobba honom i trav på mittvolten. Jag skulle ställa honom innåt och göra massor med tempoväxlingar. 

Patric gav mig tips på vad jag ska göra när Fluffy blir lång/framtung. När jag hör att skorna går imot varann (på Fluffy) då var han gför lång i stegen. 
Vi jobbade med att Fluffy skulle ha kvicka steg men han skulle ha en lugn och samlad trav. Vi kom in i det snabbt och sen tränade vi lite övergångar från trav till skritt och skritt till trav. Han skulle inte stanna och sen skritta på utan ha skulle sakta av snabbt och inte stanna alls utan gå i skritt på engång!
Vi lärde oss det snabbt också och sen började vi med galoppen. 
Först i högervarv. Han fick korsgalopp ganska mång gånger eftersom att jag inte är lika stark i båda mina skänklar när jag fattar galoppen. Även där fick jag lite tips på vad jag sulle göra.
I vänster varv skulle jag ha en kort galopp och efter ett tag gick det riktigt bra! :)
Sen så travade jag av men jag skulle inte släppa tyglarna på engång. Det skulle jag inte göra förns vi skrittade av.
 
Träningen kändes jättebra och nu har jag fått ännu fler tips på hur jag ska få Fluffy att jobba bättre och nu vet jag hur jag gör för att få honom riktigt svettig också xD
Både han och jag var blöt av svett! Men det var faktiskt ganska varmt ute och jag hade fleece tröja på mig..
 
Skulle vilja träna för Patric några gånger till! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer Olsson

Verkar ju passa jätte bra eller vad man ska säga :DD Gick det bättre med galoppen nu när du fick tips av honom? ^^

Svar: Ja, men mer träning behövs ju. Men jag fick bra tips på hur jag ska få ordning på honom :)
Emilia Jansson

2013-04-01 @ 22:11:05
URL: http://pilots.blogg.se
Postat av: Jennifer Olsson

Skönt :))

2013-04-02 @ 14:42:05
URL: http://pilots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0