Skadad ponny, tur att det inte var allvarligt!

Hej svejs! :)
 
Dagen blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig som ni ser på rubriken! 
Först var jag ju i skolan som de flesta andra, sen så åkte jag till stallet och fixade allt åt Fluffy.
 
När jag kommer fram till honom ser jag att han har blod på sitt ena framben och att han har en ganska lång reva
Vafan!? Det var inte brett som tur va och det blödde inte längre heller.
Han var inte svullen eller varm men han tyckte inte om när jag tvättade såret eller när jag petade på det. Eller jag satt inte och petade på det för att kolla om han hade ont men jag var ju tvungen att kolla hur djupt det var och så.
 
Troligtvis är det en spark. Och det kan vara brodden som har gjort att det blev en reva. Han har en reva på bakbenet också men inget som ens Fluffy märker. 
Mamma fick åka på Granngården och köpa bandage. Jag trodde att hon skulle ta svarta vanliga men hon köpte gröna, blåa och röda! :D Så då blev jag ju lite gladare xD
Hon hade även köpt en väst som jag vill ha men det var för liten så den ska vi lämna tillbaka. 
För dom pengarna blir det en grimma sa hon, jag älskar grimmor även om jag inte har så många. Eller det beror ju på vad ni tycke rär många förstås!
 
Men i alla fall så kom Camilla som hade middan och tog in en häst. Hon sa att vi kunde ta bomull och nått medel så medlet skulle dra bort smutset. 
Så nu står han med bandage både idag och imorrn. Ska linda nytt imorrn så får han stå med det för säkerhetskull.
 
Jag hade kunnat ridit för att han haltade inte och verkade som vanligt men jag ville inte ta den risken. Om han mår bättre imorrn och såret har läkt någolunda så planerar jag för träning på onsdag :)
Han har ju ett likadant sår på bakbenet och det har vi inte ens märkt så..
Aja, imorrn så tar jag en liten promenad med honom och ser om han är svullen eller nått. Ska även prata med Jessica om hur vi ska göra med hagarna nu. 
Ingen häst kan ju komma med ett sår var och varannan dag! Han har nästan alltid ett trasigt täcke eller ett sår eleör en blodfläck. Nu orkar jag inge mer, finns det ingen han kan stå med så får han nog stå själv för att dethär går inte länge till..
 
 
Fluffy "valde" grönt xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0