Ridit ut själv för första gången

Tjena allihopa! :)
 
Idag så var det tänkt att jag skulle rida ut med Jennifer men hon hade ingen skjuts tråkigt nog, så jag red ut själv för första gången.
Eller första gången på riktigt är det. Jag har ju kanske ridit i 20min och skrittat av typ eller bara gått med honom vid vägen.
Jag har inte ridit så långt jag red idag och inte har jag galopperat eller travat heller!
Så lite nervöst var det väl tyckte vi båda med Fluffy sköte sig jättebra med tanke påa tt det var första gången!
 
Jag fixade ju allt åt Fluffy innan jag hämtade honom. Jag vändade ändå på Jennifer i 1h så jag kunde inte vänta längre. Men jag var med Emma medans jag väntade. Idag var det träning för Jessica som igår fast idag var det bomjobb vad jag förstod det. Å det ska jag göra imorrn ;)
Men jag kunde inte va med på en träning till denhär veckan. Jag tränade i måndasg, igår och på lördag har jag ju dressyrträning. Jag måste ju få rida och träna lite själv också!
Det är bara imorrn jag ska rida i ridhuset själv och träna för att jag ska nog rida ut på söndan också ;)
 
I alla fall så var Fluffy ganska dryg idag, han såg en liten gräsfläck när jag skulle gå med honom till stallet och då drog han iväg. Eftersom att han vet att han är stark så passar han väl på.. Å så har han gjort nu i några dagar så jag tror att det börjar bli dags att träna lite mer på att han ska lyssna på mig och göra som han ska.
 
När jag hade gjort klar Fluffy som var jätteskitig så hoppade jag upp utanför stallet och red iväg mot Tyby och grusvägen.
Där passar det ju jättebra att galoppera! :)
Jag travade mycket och bara lite galopp och jag ville ju inte vända och springa i full galopp hemåt. Fluffy ville ju helst galoppera hem men det fick han inte! :P
 
Imorrn blire ett väldigt hårt pass med hjälptyglar, bommar och det som Patric lärde mig i måndags! Imorrn blir ponnyn svettig!
 
Fixade manen då den börjar gå på andra sidan nu.. :/

Kommentarer
Postat av: Natha<3

Snygg blogg, kika gärna in på min, kram :)

Svar: Tack :)
Emilia Jansson

2013-04-04 @ 21:43:35
URL: http://nathalieekvall.blogg.se
Postat av: Jennifer Olsson

Förlåt för igår, hade inte sovit och var febrig och mina föräldrar visste in att jag skulle till stallet idag så pappa var inte hemma, Zarah var sjuk och sedan kom min morbror så var tvungen att vänta tills pappa kom hem..
Lessen är jag iaf, hade tänkt smsa dig redan vid 13 och säga att jag inte kunde åka på ett par timmar, men jag var barnvakt och mobilen låg i gäststugan.
Sen kom min morbror, precis när det var dags att åka, så fick vänta 2 timmar tills pappa kom hem :/

2013-04-05 @ 01:32:46
URL: http://pilots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0