Redan bättre

Tjena er allihopa! :)
 
Åkte till stallet efter skolan men det blev senare än tänkt..
Men det gick ganska fort att fixa allt åt Fluffy. Han fick ju dessutom nya skor idag :D 
Broddarna är borta vilket gör det lättre och roligare att rida ut. Man slipper oroa sig över att benen tar skada all tack vare broddarna..
 
Kom upp på hästryggen tillslut. Det blåste ganska mycket men jag struntade i huvan i alla fall, vet inte vad jag tänkte med!
Bestämde mig för att rida in på en skogsväg som de flesta brukar rida in på, fast bara på sommrarna dårå. 
Började trava lite och Fluffy kändes bra och hade egen motor :)
Hade velat rida på bomvägen men dit kom jag aldrig. Jag vände när jag såg hur lerigt det var!
 
Red som vanligt till Tyby och galopperade där. 
Jag förstår inte riktigt..? Kan Fluffy ha fått bättre kondistion på ett pass med galopp förra veckan?! Han blev knappt svettig idag! Och jag galopperade mer än förra veckan och längre sträckor med högre tempo! Det kändes typ som att han inte hade fått nån puls alls..
 
Aja, det jag var mest glad över var att jag kunde galoppera på vägen hem också! :D
Annars brukar han bara dra och vill springa hem typ så det var kul att han liksom är med mig och lyssnar på mig. 
 
När jag kom tillbaka till stallet så fixade jag Fluffy och medans jag väntade på mamma så borstade jag dendär 3-åringen. Han var inte lika rädd om bakbenen längre så det är ju bra i alla fall :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0