Markarbete & galoppträning

Hejsan svejsan!
 
Ska snart skriva svar på alla frågor från frågestunden ;D
 
I alla fall så åkte jag till stallet tidigt, 10.30. Jag tycker att det är tidigt och om klockan blir över 14 är det sent så aa.
Det var bara Monica i stallet när jag kom och hon skulle precis rida.
Mockade och fixade allt åt Fluffy och sen gick jag med hur många vattenkannor som helst.. Jag har nog gått fram och tillbaka till hagen runt 10-18 gånger idag. 
Å så blir man ju inte gladare av att hästarna häller ut vattenkannan så den blir halvfull!
Men aja, bara bra motion antar jag ;)
 
Sen gick jag och åt i min ensamhet typ. Julia kom också efter ett tag så helt ensam var jag ju inte :)
Jag gjorde klar Fluffy och Frida berättade att Maja Heed kanske ska komma om 2 veckor :D
Hade velat va med men det beror väl på pengar..
Träningarna är inte så billiga precis :/
 
Jag gjorde i ordning Fluffy lite fort och sen gick jag till ridhuset. Fixade 3 bommar som låg på en volt typ, det blev inte så snyggt men det gick att använda i alla fall.
Jag värmde inte upp i skritt så överdrivet länge som jag brukar eftersom jag skulle hinna med mycket på dethär ridpasset och riktigt så blev det ju inte. 
Julia kom också efter ett tag och jag började trava. Fluffy kändes ganska tung och stark när jag började. 
Aja, det blev väl bättre och bättre. 
Travade över bommarna och Fluffy trampade väldigt bra över bommarna och lyssnade på mig hyfsat bra även om han ville springa igenom bommarna. Sen när jag började i galopp så försökte jag få in honom på små volter men det var ganska svårt när han bara vill springa och tjafsa. Men jag fick rätt bra ordning på honom till slut ;)
Tränade lite fattningar i högervarv som Patric sa att jag skulle göra. Det gick jättebra ända tills Julia gick. 
Fluffy blir så himla nervös när han blir själv i ridhuset så det gick knappt att galoppera nå mer, jag vill ju inte ramla av precis. Så jag travade av honom och han var jättefin på slutet, gick på tygel och allt! :D
 
 
Haha xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0