Lösgörande ridpass

Idag åkte jag till stallet direkt efter skolan.
Vi fick sluta tidigare så jag hann med en buss som gick tidigare än tänkt :)
Snart ska jag ställa cykeln på ett cykelställ vid busshållsplatsen så går det fortare att ta sig till stallet. Nu har jag börjat fått rutin också, det tar max en kvart att gå från bussen förut tog det typ 25min xD
 
Idag så var Fluffy utan täcke när jag kom till stallet så han var ju inte fin direkt. Man måste typ alltid ha täcke på honom annars går det inte att rida för att det tar typ 1h att borsta bort smutsen. 
 
Idag bestämmde jag mig för att lösgöra Fluffy lite och få honom i form. Det gick faktiskt ganska bra men det var lite dåligt med plats i ridhuset. Det var ju lektioner i ridhuset så det fanns en volt att rida på. Det gick bra så länge jag var ensam på volten med sen kom 2 tjejer och red som hade ridit på lektion. Så det blev inte så mycket galopp. Jag ville ju inte dra med mig deras små busiga B-ponnys. 
Så jag var ganska försiktig så jag inte fattade galopp bakom dom eller framför. 
 
På slutet var han ganska fin men jag vill gärna ta hjälp av bommar eller nått för då brukar jag få honom i en fin form. Då lyfter han ju verligen på hovarna och jobbar med bakbenen.
Men det ska jag göra imorrn :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0