Hoppträning 3/4

Hejsan! :)
 
Innan jag åkte till stallet idag så skulle jag ha lagt upp lite bilder på min lillasysters dvärghamster Runni men datorn ville inte sammarbeta! Så dom kommer nån gång under kvällen ;)
 
I alla fall så åkte jag och Emilia ut till stallet vid 14. Jag bytte jacka och skor och sen gick vi till ridhuset och tittade på träningarna som var idag.
Porek (stavning?) höll i träningarna. Porek åker runt och lämnar hästar med den stora hästlastbilen från Irland, i alla fall som jag har förstått det.
Hästarna verkar ha en väldigt stor respekt för honom även om dom inte har träffat honom på nått år! xD
I alla fall så gick jag och mockade vid 15. Henrik tyckte att jag mockade noga! xP
Så himla noga tycker jag inte själv att jag är men jag tycker att det är viktigt att det alltid finns ljust spån i boxen och att det inte ligger massa skit kvar i ett hörn bara för att man inte orkade mocka hela boxen.
Det kanske är noga men så ska det vara :P
 
När jag hade gjort klart allt tog jag in Fluffy.
Han var jättetörstig och stannade varje meter och ville äta snö.
Men vi ska köpa en stor balja.
 
Jag gjorde i ordning honom och gick till ridhuset. Då mötte vi Porek och han kände igen Fluffy :D
Det verkar i alla fall som om både han och hans barn barn tyckte om honom. Hans barn barn Angela sa att han var hennes favorit häst :)
Då blir man ju stolt att man har gogrisen själv ♥
 
Kan ju börja med att säga att dethär var en av de mindre bra träningarna..
Började värma upp lite och sådär.
Sen skulle vi in på en stor volt och verkligen gå ut i hörnen.
När vi hade värmt upp ordentligt var typ alla hästar svettiga, vi hade inte ens börjat hoppa än xD
Vi skulle komma på en studs på 4 vanliga räcken. 
Fluffy ville köra sitt eget race och inte lyssna alls på mig. Men ändå var han lugnare än vad han brukar vara när vi hoppar studs :)
Man märkte ju att det börjad ebli jobbigt för honom och då gick det knappt att få stopp på honom! Ha var nästan omöjlig!
Sen som avslut skulle vi komma på en bock (en bom som ligger på sockerbitar) sen 15m upp till ett litet räcke och sen 15m till en till bock.
Då ville Fluffy verkligen köra sitt egna race! Han sprang som en tok men han rev inte som tur va ;)
Men sen andra gången så smet han förbi den första bocken precis när Porek kom.. :/
Så det var lite pinsamt. Istället nästa gång trök jag med ytterskänkeln allt jag kunde och då gick det bra.
Men träningen var faktiskt väldigt jobbig för hästarna och det droppade svett av alla små ponnysar! Dessutom var vi runt 8st på träningen idag också och när det är mycket i ridhuset brukar Fluffy bli väldigt jobbig.
Nästa gång kör vi igen! Hoppas vi får hoppa lite höjder nästa träning! :D
 
Imorrn ska jag ut med Jennifer och jag hoppas vi kan ta en liten galopp också, annars får jag prova det själv nästa vecka ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0