Hoppträning 17/4

Hej hej! 
 
Förlåt för att jag inte skrev nått igår men jag hann inte. 
Så jag skrier lite kort nu, då jag tittar på TV samtidigt! :)
 
Igår blev det inte direkt en hopppträning utan markarbete så det tyckte jag var lite tråkigt. Men många andra ska ju vara med på Maja-träningen i helgen vilket jag inte ska. Å nu på 2 veckor blir det ingen hoppträning :(
Men i alla fall började vi med att trava igång med volter och tempoväxlingar. Fluffy var lugn och fin hela träningen :)
Sen fick vi ta ur fötterna ur stigbyglarna. Först red vi serpentiner och sen galopperade vi igång utan stigbyglar också. Vi hoppade också utan så jag har ont i låren idag! xD
 
Dessutom blev vi fotade :D
Vi får se när Stefan lägger upp bilderna så får ni dom då!
 
Efter en lång uppvärming skulle vi komma på ett vanligt räcke med markbom och ligga på en rätt så stor volt. De frsta gångerna kom Fluffy lite för nära men sen kom vi perfekt flera gånger och jag satt mycket bättre utan stigbylar ;)
Sen skulle vi komma på ett till räcke på volten fast då hoppade vi bara 2 och 2 för att inte vara ivägen för varann. Kommer bild på övningen. 
FLuffy blev ganska svettig även om vi inte hoppade mycket men uppvärmningen var ganska lång och jobbig. Högergaloppen sitter ju också rätt bra nu! ;)
 
Stefab som tagit bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0