Hoppträning 10/4

Tjena allihopa!
 
Igår så kollade Jessica (ridlärare & stallägare) på Fluffys sår och att det inte va något farligt. Så det var väl tur, vet inte varför men när jag rör såret så backar han undan men när hon rörde det igår så brydde han sig inte. Han kanske bara vill att jag ska tycka synd om honom, han är ju lite så! xD
Tycker ändå att det var bra att jag lät honom stå i två dagar. 
 
Idag så hopptränade jag som vanligt på onsdagar. Började skritta igång och då plockade dom fram hinder. Idag tränade vi på våra hinder, Ringnäs hindren :)
Det var ett vanligt räcke men jättefina bommar. Rosa, vit och svart tror jag att det var. Hinder stöden var rejäla och så stod det "Ringnäs RF" på dom :D
Sen had evi en grind som det också stod det på och även 2 blåa vågplank.
Vi började att jogga igång och vi skulle göra mycket volter och jobba hästarna runt skänlarna.
Fluffy var ovanligt lugn och han var som ett moln att rida idag! Han var jättefin i stegen och jag satt suveränt på honom idag. Han var allt annat än dragig! :D
 
När vi hade värmt upp skulle vi komma en och en på grinden sen på räcket och sen våghindret. 
Eftersom hindren var nya och ingen häst hade sätt dom så var det inte lika lätt för alla. 
Fluffy var lite tveksam men hoppade utan problem :)
Så jag är jättenöjd! Han rev första hindret men annars gjorde han fina hopp, speciellt på våghindret! 
 
När alla hade hoppat de så skulle vi komma på en serie med ett räcke, oxer och sen ett till räcke. Hoppade det kanske 2-3 gånger och det klarade han också bra! 
Blev förvånad över att han inte var svettig alls! Och då jobbade jag honom i både trav och skritt när jag hade hoppat färdigt.
 
Hade hoppats att mina snabbandage hade kommit idag men nej :/
Hoppas det kommer snart i alla fall!
 
Min häst är så fin.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0