Heldag i stallet med Emma + dressyrpass

Hejsan svejsan! :)
 
Känns inte att jag har haft lov. Det är ju nästan jobbigare att ha lov än att gå i skolan eftersom det blir mer tid i stallet och mer jobb än vanligt. Fast det är ju bara kul! :P
Nu har jag i alla fall städat en rätt så stor del av huset. Gud vad det luktar rent och fräscht nu! :D
 
Jag har varit igång hela dagen! Började redan 8 imorse. Emma hämtade upp mig vid 9 och vi åkte till stallet. Hade med mig en 2 kilos påse med morötter till Fluffy! :D
Bortskämda häst..
Vi började med att fixa åt hästarna och sen satt vi i sadelkammaren och åt. Henrik kom efter ett tag. Och han berättade olika anledningar t.ex varför tjejer pratar så mycket.. xD
Ja, den kommer vi då aldrig glömma!
Vi tog in hästarna och Emma är så smart så hon hade bara tygskor. Kan ju medela att det har snöat mycket idag.. Nu vill vi ju ha vår och sommar! D:
 
Aja, efter många om och men gjorde vi klar hästarna men Emma var tvungen att vänta på longeringsgjorden. När vi äntligen var färdiga så fanns det inget att hoppa upp på i ridhuset och det var träning så jag kunde inte ta fram nått heller. Men jag kom upp på hästryggen tillslut. 
 
Idag hade jag tänkt skritta ut men vädret var ju inte det bästa. Men i alla fall så körde jag ett dressyrpass idag! 
Fluffy jobbade vädligt bra men han var lite springig som vanligt. 
Men han var verkligen fin i skritten och gick som jag ville men bara i högervarv och inte i vänstervarv. Men vi ska jobba med hjälptyglar snart så han får ordning på formen!
Blev inte så mycket galopp men jag gjorde lite volter och sådär i galoppen. 
Travade en del för att mjuka upp honom och han var väldigt mjuk sen igår också :)
 
Sen så fixade vi med hästarna och sådär som vi brukar. 
Mamma skjutsade hem Emma också så nu vet vi vart hon bor också! ;)
 
Gör ett nytt försök imorrn och skrittar ut, ska försöka vara ute en timme i alla fall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0