Gårdagen

Ska berätta lite kort om igår!
 
Va i stallet hela dagen igår och var med Emma hela dagen dessutom ;)
 
Jag red inte alls nå länge igår utan runt 40min. Jag tränade ganska mycket galopp och rätt mycket skritt. Emma longerade också så jag och Vanessa fick dela på en volt. I mitten av paddocken är det ju fortfarande blött och eftersom Fluffy är både vit och har mycket hår på benen så ville jag helst inte rida där. 
Jag tyckte att Fluffy kändes ganska bra och han var ganska lugn och sådär.
Men jag red inte så länge då vi hade intag också. Så jag ville skynda mig lite men jag kände mig klar efter 40min.
Han stod ju på fredagen så han tyckte nog att det var kul att bara galoppera på i sitt tempo :)
 
Efter att jag hade ridit och fixat lite så masserade jag och stretchade honom. Höll på länge och sen så sa mamma att hon skulle vilja borsta tre-åringen, Cabben tror jag den heter/kallas. Så hon lånade en borste av mig en det slutade med att det var jag som borstade honom. Han var ju inte van att bli borstad så man fick vara försiktig. 
Ska försöka att borsta honom mera men jag hinner ju inte varje dag.
Å sen så vill jag ju inte att Fluffy ska bli avis xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0