Dressyrträning 22/4

Hej hej! :)
 
Tänkte blogga lite nu och sen ska jag nog ta en dusch och plugga lite på NO-provet. 
Ska försöka att inte tillbringa hela kvällen till att kolla på TV xD

Åkte till stallet efter skolan ju som jag skrev förut. Mötte Isabell där och hon frågade hur det hade gått på träningen i lördags. Jag segade mycket idag kändes det som men det blev lite mer fart när Isabell sa att Fluffy var smutsig..
Jag hann i jättebra tid och Fluffy blev ordentligt borstad. Men tror ni att man blir lite sur när de andra hästarna jagar ut Fluffy i leran? Han är inte den hästen som är enklast att få ren, med så mmycket hår och dessutom VIT. 
Aja, tur att lera torkar i alla fall. 
 
Idag jobbade vi med utåtställning och ordning och reda. Vi började i skritt på en volt och hästarna fick inte gå på spåret utan innanför. Vi skulle ställa utåt hela tiden och få hästarna avslappnade. Fluffy har väldigt lätt att slappna av medans Almas ponny Fern t.o.m började stegra xD Hon gjorde det 2 gånger dessutom!
 
Jag fick väldigt ont i armen för att jag spände mig så mycket och Fluffy är ganska stark också. Men Birgitta gav mig lite tips och då gick det bättre!
Sen skulle vi fortsätta i trav och sen vidare i galopp. Det gick inte sådär jättebra idag. Tror att båda hästarna var lite trötta och sen sa Birgitta att hästarna blev lite frustrerade för att vi hade så mycket kontroll över dom xD
Så Fluffy började backa, gå i sidled och backa ännu mer.. 
Då var han jobbig ska ni veta.. 
Men i slutet gick det faktiskt bättre och Fluffy var ganska fin i dom stunder han gick på tyglen :)
 
Nu ska vi träna träna träna träna träna på utåtställningen!
 

Bjuder på en gammal bild ;D
 Alma & Fern, på Ringnäs hindret dessutom! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0