Dressyrpass - Underbar ponny!

Hej hej! :)
 
Är på jättebra humör nu, allt rullar på som det ska och är taggad inför på lördag!
Ska till SORF på träning, om det blir något då förstås.
Mer info om det senare!
 
I alla fall så skriver jag inte så himla noga nu eftersom jag ska fixa lite till imorrn och sen ska jag gå och lägga mig.
Men jag åkte till stallet efter 17 med Isabell. Vi red inte med varann för att jag skulle fixa allt åt Fluffy innan jag red. 
 
Jag trodde att det skulle va träning för Patrick i ridhuset så jag tänkte om och red ett dressyrpass istället för markarbete med bommar. Det visade sig att det inte va någon träning :/
Men eftersom jag alltid tänker ut vad jag ska jobba med så ändrade jag inte mina planer. 
Som jag skrev förut trodde jag att Fluffy skulle vara lite vild och inte lyssna alls. Men där hade jag helt klart fel!
Han var underbar idag! Han lyssnade jättebra gick så som jag ville och dom där hjälptyglarna har hjälpt mig en bit till på vägen verkar det som! 
 
Började att värma upp med långa tyglar och sen så kortate jag tyglarna och på engång när jag ställde honom började han jobba. Han fick en ganska bra form redan från början! 
I skritten flyttade jag honom lite och idag fick jag äntligen loss honom i vänster sidan! :D
Å sen när jag började trava var han lugn och gjorde fina övergångar och lyssnade jättebra på bettet. 
När jag hade värmt upp tillräckligt så satte jag mig i sadeln och gud vad härlig han var idag!
Det var seriöst som att sitta på en riktig dressyrhäst! 
Han var väldigt mjuk och lätt i sidorna. Än så länge kan han bara hålla formen i skritt men han har börjat lite smått i traven också. Han var så himla fin och fick en väldigt bra form! 
Jag ville bara fortsätta rida och inte sluta :D
I galoppen skötte han sig också suuuuuper och han fick massor med beröm ska ni veta! 

Imorrn blir det mycket! Först skolan, sen så ska jag promenera Fluffy och köra lite ledarskap, sen intag och så ska mamma och jag lastträna Fluffy :D
Han har ju bara åkt lastbil och aldrig transport men det borde inte vara nå större problem eftersom han är lugn gämt annars. Det sitter i rasen! ;)
 
,
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Varför klipper du inte manen på din häst?

Svar: Fluffy är en sån ras man inte direkt brukar klippa korta, raka och tunna manar på. Om det var så du menade. Jag har klippt till den lite och försökt gjort den rak.
Emilia Jansson

2013-04-18 @ 21:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0