Bruksträning på SORF 20/4

Hejsan svejsan!
 
har inte haft tid att blogga alls, eller jag har rättare sagt inte tagit mig tid att sitta vid datorn.
Men nu är jag på plats i alla fall!
 
Idag har det varit väldigt spännande och dagen började inte direkt bra.
Men jag och mamma åkte till stallet vid 8.30 och vi började med att koppla på transporten och sen gick vi till stallet och fixade en smutsig Fluffy.
Det är som om hästarna vet att de ska iväg! Antar att de känner på sig att det ska bli något.
Han hade en stor fläck på halsen.. D:
Men den gick bort, nästan. Satte på honom grimman, täcket och skydden. Han hade nog inget imot skydden. Han gick som vanligt även fast dom var höga :)
 
Han hade inge problem att gå in i transporten heller och han blev väldigt glad när han såg att det fanns mat också xD
Vi åkte sakta med säkert mot SORF. Mamma har ju aldrig kört hästtransport med en häst i så det var första gången. Jag har bara åkt med en hästtransport kanske 4 gånger. Fast jag ahr ju åkt lastbil några gånger också ;)
 
När vi kom till SORF så började jag med att ta på mig grejerna och sådär. Fixade Fluffy lite och så. 
Tränsade inne i ridhuset då vi skulle gå med hästarna först. Men det var inte lätt att komma in i ridhuset. 
Det fanns nån grej, vet inte vad jag ska kalla det men det stod SORF på den och den prasslade ju efetrsom det blåste. Så han ville inte gå in i ridhuset. Han höll på att slita sig flera gånger.
Vi kom tillslut in i ridhuset och kunde börja träningen. 
 
Det var 3st med. En med en ganska stor häst, lite nordsvensk aktig men ändå inte. Även en liten B-ponny var med.
Det fanns massor med olika övningar. En pressening, 2 vanliga hopphinder, konor, sockerbitar och bommar. 
Jag gjorde alla övningar och den som gick bäst var en med bommar. Det var som ett L och så skulle man backa  igenom hela. Det gick sådär till en början men vi jobbade mycket med min sits och hur vikthjälperna skulle hjälpa mig.
Det fanns också en övning då det var 6 hinderstöd. Det var liksom 3 på varje sida och så skulle man flytta saker. T.ex en hjälm skulle jag flytta till hinderstödet mittimot. Alltså skulle jag flytta honom åt sidan vilken är våran svaga sida. Men Anna gav mig bra tips och han gör egentligen bara det jag ber honom om. Alltså måste min sits och mina vikthjälper bli bättre!
Presseningen var ingen match alls, jag kunde säkert ha galopperat igenom den xD
 
Ska nog vara med nästa söndag igen ;D
 
Printscreenade bilder..

Kommentarer
Postat av: Marlene

Har bloppis uppe, gå gjärna in och kika :)

2013-04-21 @ 21:18:25
URL: http://nattstad.se/marl3n3

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0