Bomjobb - Bra resultat

Hejsan svejsan! :)
 
Alla brukar skriva "Äntligen fredag!" o.s.v, inkl. jag.
Men idag gör jag nog inte det. Skönt med ny vecka snart men jag har fullt upp i helgen och då känns det inte som helg när man inte ens får sova. 
Aja, de tär ju faktiskt jag som har valt dethär och det ska bli kul förutom att jag måste upp tidigt!
Imorrn har jag utsläpp och jag antar att jag blir i stallet hela dagen för att det var hagfix också.
Å på söndag är det ju ponnytävling på SORF (Söderhamnsortens Ryttarförening). Och jag ska kolla på den och kanske jobba lite också.
 
I alla fall så åkte jag till stallet efter skolan. Först gick jag, Moa, Alma, Elin och Madde på en mack och skulle köpa mjukglass men dom hade inte det än :/
Så istället köpte jag en billig chokladkaka till mig och Moa.
 
Idag så skyndade jag mig så att jag kunde rida i ridhuset innan lektionerna började. Jag stressade inte men jag borstade kanske inte lika noga som jag brukar och jag gjorde lite saker efteråt istället. 
Jag var helt själv i ridhuset så jag plockade bort lite hinder så jag kunde göra sånna volter som vi gjorde på dressyrträningen sist. 
Men bommarna la jag bara brevid och inte in i luckorna för då skulle jag aldrig bli klar!
Det fanns redan 3 bommar som var i perfekt avstånd så dom använde jag mig av ;)
 
Började skritta igång men långa tyglar innan jag kortade upp och började jobba honom. 
Det kanske låter konstigt men jag  tänker att det står en ridlärare som säger åt mig att trampa ner hälen, ha blicken framåt och sitta rak i ryggen. Det går alltid bra då! xD
Jag gjorde lite serpentiner och försökte jobba lös honom i vänsterbogen. Han var väldigt stel i vänster sida och väldigt mjuk i höger.
Sen så värmde jag upp lite i traven och gjorde lite tempoväxlingar och volter innan jag började med bommarna. Fluffy fattade på engång vad vi skulle göra och han var väldigt härlig att rida! Han var mjuk och man satt väldigt bra i sadeln. Älskar när han är lugn och verkligen jobbar med ryggen! 

När jag hade jobbat en stund så körde jag igång med galoppen. Jag fick ta lite pauser imellan åt då han har lite dålig kondis. Fast han jobbade ju väldigt bra också och det var jobbiga övningar! Men nu när sommaren börjar komma så ska vi köra mycket galoppintervaller och få upp kondisen på lillen! :D
Det var väldigt svårt att göra dom här volterna då han började bli trött i bakbenen och ville springa de fortaste han kunde. Men några volter fick jag och även bra högergalopper. Dessutom fick jag en fin och mjuk häst!
Fluffy blev svettig i alla fall! :)
Var ganska länge sen jag fick ett sånt här bra pass! Han var väldigt lugn och så, om man bortser från galoppen då. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina Mattson

Va fin häst! :)

Svar: Han tackar! :)
Emilia Jansson

2013-04-12 @ 22:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0