Träning 23/9

Hallå igen :)
 
Inatt sover mina 2 kusiner här :)
Aja, åkte ju hem efter tävlingen och jag åkte tillbaka till stallet vid 16.00 typ, lite tidigare ;)
Fluffy ville inte direkt gå in så jag och mamma fick gå nästan längst ner.
Han var väl hyfsat ren iaf. Mamma borstade medans jag tog på mig mina saker. Lite seg jag är eller? xD
Men mamma vill inte ens försöka kratcha hovarna på honom...
Så jag fick göra det.
Idag pratade Jessica med nån veterinär så han blir äntligen besiktad imorron! :D Och det är typ 3 hästar som ska flytta men detn kanske tar ett tag men jag får nog den första boxen som blir ledig ;) Vi får se hur jag gör med skåpet. Jag får väl välja imellan dem som blir lediga och Jennifers skåp har inte så mycket hyllor som jag vill ha, ja kräsen! xD
Fick rida i den blöta paddocken men det gick ju bra också. Började skritta fram själv och sen travade jag lite själv.
Sen kom Jessica och jag gick in på en volt och skulle ställa honom både inått och utått och jag skulle byta varv mycket. Sen saktade jag av till skritt och skulle ställa honom utått efter ett tag så skulle jag fatta högergalopp några gånger. Sen började jag hoppa, det blev mest lösgörande idag men jag hoppade ju faktiskt i torsdags och vi ska hoppa igen på torsdag så jag klarar mig!
Hoppade ett kryss och fortsatte till ett räcke. Han lyssnar inte alls nå bra på det bettet han har nu så nästa träning ska jag byta till ett annat bett, hoppas att jag inte får rida på ett pessoa! Jag gillar inte sånna bett direkt...
Eftersom han inte lyssnade så bra så skulle jag göra en halt efter. Sen skulle jag gå på en liten volt och hoppa ett räcke. Till sist blev han skitarg och jag trodde att han skulle bocka av mig eller nått men jag tror att han är för snäll xD
Travade av länge och sen skrittade jag och mamma ut i skogen en bit. Haha, Fluffy tog upp huvvet jättehögt och åt massa löv och grenar xD Hade tråkigt nog inte mobilen på mig...
Jag tog av alla grejer och gav honom mat.
Ska fråga Jessica hur mycket havre han ska ha sen och om han ska ha nå annat foder också :)
 
Vi eller mamma gick ut med en höbal och jag gick ut med Fluffy och sen tog vi in Revve och Krypto innan vi åkte hem.
 
 
Hare bra ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0