Regndag i stallet med Jennifer

Hej hej! :D
 
Mitt första hästinlägg här på bloggen! ;)
Gjorde mig i ordning och åt innan jag, mamma, Cornelia och Olivia (Cornelias kompis) åkte till Barnens Hus och köpte bland annat matburkar till Fluffy :)
Hade ingen bra penna så jag skriver på burkarna imorron och då kan ni få en bild också ;)
Det fick bli lila burkar då det inte fanns typ nå andra burkar i nån annan färg i den storleken.
Sen åkte vi och hämtade Jennifer. Vi hade ju tänkt rida ut idag men det regnade hela dagen så vi väntar till nån annan dag! Vi tog in Fluffy först och sen fikade vi lite innan vi tog in Tracy. Tracy skakade som tusan, hon frös som jag vet inte vad! Tur att hon fick ett regntäcke iaf! Sen satte vi på dem fleecetäcken och lät dem torka bra länge. Men sen borstade vi och Fluffy var smutsig under magen, typ lera över hela!
Tur att han är svart under magen xD Fast han är vit där sadelgjorden sitter och jag tog bort så mycket jag kunnde där. Annars får ju stackarn skavsår...
Vi gick upp till ridhuset men Jennifer fick gå ner och ta fram en sadel medans Jessica höll i Tracy. Jag hade skrittat i kanske 10min när Jennifer kom upp och hon tyckte att Tracy kändes konstig på högerbak. Helt riktigt hade hon tappat en sko och blivit öm så Jennifer kunde inte rida... :( Det är ju inge bra och rida om hästarna är öm! Jag ställde Fluffy mycket under hela passet och han började söka sig neråt ofta. Men han typ nickar eller vad man ska säga. Han kan inte stanna i den formen så snart ska jag väl börja med hjälptyglarna ;)
Tränade lite galoppfattningar också. Men det var ganska mycket hästar i ridhuset så jag red bara 40min, 45 kanske.
Jessica sa att han snart skulle få bort sulan han har på högerbak som han fick när han blev halt :D
Vi får väl se om han kommer ha skor på bak eller om han ska gå helt barfota. Just nu har han skor på bak.
Jag gick ner i stallet och borstade och masserade honom lite. Tänker inte börja med liniment förns han har flyttat upp. Och då ska jag linda hans ben också ;)
Glömde skriva att jag väntade lite på Jennifer när hon skulle upp till skåpet och hämta sina skor och då stod Fluffy och lutade sig mot mig och la mulen på min axel och typ sov xD♥ Mysig vare iaf ♥ Fluffy älskar att gosa! :)
 
Imorron blire iaf att åka till Delsbo på hopptävling och vara hästskötare och kolla när Emilia startar sin trejde tävlng på Betty :)
Och även träning för mig! :D
 
 
Vanessa tyckte mitt täcke var snyggt! :D
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0