Hästloppis & uteritt

Hej allesammans! :)
 
Har fått ett besökarrekord och har fått fler än vad jag fick på min och Ebbas gamla blogg! :D Ni är så bäst alla läsare men jag tycker ni ska bli bättre på att kommentera och ställa frågor! :)
Först åkte jag och mamma på hästloppis och hade inte tänkt köpa nått speciellt men jag hittade lite saker (bilder nedan).
Vi träffade och såg några vi kände.
När vi var nöjda och hade gått typ 3 varv så åkte vi till Barnes Hus och köpte godis. Mina  matburkar till Fluffy är ju köpta där. Hade ju lila men jag behövde en till lila men eftersom jag har en grön grep och en grön vattenhink så var jag ju tvungen att köpa gröna matburkar xD
Vi gick på Lindex och lite annat också innan vi åkte till stallet.
Jag och mamma tog ur alla saker vi hade i bilen upp till privatstallet och vi hittade ett skåp som vi trodde att jag skulle ha men Frida hade paxat det först. Men imorron får jag ett skåp och sen tänker jag byta till ett annat när nån flyttar så jag får fler hyllor ;)
Just nu ligger mina saker i 3 IKEA påsar då 2 av dem ligger i Fridas skåp och en ligger i ett hörn med grepen och ett täcke xD
Boxen var iaf ren och eftersom vi inte är inne på en ny månad så fyllde jag inte på med nå spån och det var inte akut heller så.
Sen så fick jag ett regntäcke av Frida. Vi bytte mot en vattenhink xD
Asså, Frida är så himla snäll! :D
Men hon kanske fick lite dåligt samvete när jag hade tänkt ta det där skåpet. Hon sa t.o.m att hon kände sig som en häxa.
Men herregud, nån gång kommer väl ett skåp bli ledigt!
Eftersom jag skriver lite halvfint så fick mamma skriva på matburkarna. Vi märkte ganska mycket med både mitt och Fluffys namn. Boxen, vattenhinken, tränshängaren, täckeshängaren och saltstenskartongen eller vad jag ska kalla det.
Idag gjorde jag i ordning Fluffy där nere en sista gång och vi provade dem sakerna vi köpte. Allt passade väl hyfsat bra förutom sadelgjorden.
Innan vi åkte hem så fixade vi sånna här namn grejer på alla Fluffys täcken och skrev lite på en tavla som sitter på boxen. Skrev att han ska ha regntäcke ute nu och att han ska vara naken inne, alltså inte ha nått täcke alls! xD
Sen började jag och Ebba att borsta våra hästar och sen bärde det iväg till skogen. Vi red mot bommen idag och det var super kul! :D Vi galopperade där vi bommen och hade mysigt. Men sen ville inte hästarna sluta galoppera. Vi red vid fälten hem och nån dag så tänker jag rida där. Det var liksom som en kvadrat där dem hade åkt med traktor.
I stallet så sadlade och tränsade jag av Fluffy innan jag gick upp till hans box. Det första han gjorde var att slicka på saltstenen! Han älskar verkligen saltstenar, menar verkligen älskar! Tror också att han har lite saltbrist eller vad jag ska säga.
Sen hade jag på liniment och borstade av honom.
Sen fixade vi lite annat innan vi åkte hem.
Imorron ska jag ta ett pass på banan och sen blire US-möte ;)
 
Blev ett par nya ridbyxor så jag har nått att byta med. 75:-
Ett pullarträns som såg nästan nytt ut 120:- Men jag fick köpa tyglar till
Repgrimma 25:-
Täcket jag fick av Frida
En glad ponny i sin nya box ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Vilken är din favvo färg?
^^

Svar: Rosa, röd eller svart :)
Emilia Jansson

2012-09-30 @ 09:13:13
Postat av: Kajsa

Fin häst :)

Svar: Han tackar! :)
Emilia Jansson

2012-09-30 @ 14:18:27
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0