Galoppombyten & möte

Hej alla fantastiska läsare! :)
 
Det är jättekul och det är så många som kollar min blogg och desssutom kommenterar! :D
Fortsätt med det!
Jag gick upp till Ebba vid 12 och vi åkte därifrån. På tavlan som finns på boxen står det att han ska ha regntäcke hela tiden men han hade inget när jag kom dit idag.
Jag gick upp och mockade åt Fluffy, bytte vatten och fixade maten. Skönt att jag har en häst som inte går runt i boxen. Det var kanske 4 bajshögar så det gick fort att mocka.
Sen gick vi och åt.
Efter det gick vi och hämtade hästarna och jag gick upp till privatstallet. Fluffy hade inte direkt lust att stå still men han har ju bara stått där en natt så. Han har blivit jätteduktig men hovarna nu också :)
Ebba hann klart före mig men jag borstar så himla noga... xD
Skrittade inte fram sådär jättelänge. I traven bytte jag varv mycket eftersom jag tänkte träna lite galoppombyten. Gjorde lite serpentiner också och även lite volter. Innan jag började galoppera travade jag över 1 bomm några gånger i båda varven. Han kom rätt alla gånger ;)
Galopperade ungefär 2 varv innan jag kom på bommen i båda varven. Gud va duktig han var idag i högergaloppen! Den är inte ostadig längre och han har fått bättre balans. Dessutom är högergaloppen stärkt :)
När jag tyckte det kändes bra började jag med att byta galopp vilket inte gick så bra... Men som Malin Bayard (stavning?) sa, de lär sig inte på ett ridapass utan det kann ta 5, 6, 7 gånger innan de har lärt sig vad de ska göra. Travade av honom och mockade lite i ridhuset efter honom. Han har blivit jättelös i magen och tror att det beror på ensilaget så imorron ska jag blanda både torrt hö och ensilage och se om det blir nån ändring. Innan jag gick på möte satt jag på honom svett-täcket så han fick torka lite. Gjorde lite annat innan det var dags att gå upp till caféterian för möte. Vi pratade ju om spökkvällen och vad vi ska göra. Sen gick vi också rundan och kollade vart vi alla skulle vara. Längtar! :D
Efter mötet fixade jag med skåpet som jag fick idag. Blev väl ganska bra men jag ska byta skåp sen så jag fpr fler hyllor...
Tyckte att Fluffy hade gått ganska hårt idag så jag hade på liniment och eftersom han var lös i magen så sket han ju ner hela svansen så den tvättade vi rent med varmt vatten innan vi åkte hem.
Imorron blire träning ;D
 
Visst passar han bra i sin röda grimma? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0