Galet dressyrpass

Tog bussen till stallet idag. Bussen var sen, som vanligt asså! Tur att jag inte hade nån tid att passa!
När jag kom dit gick jag och bytte om. Sen gick jag och hämtade Fluffy. Han var ju väldigt ren! Eller inte...
Han hade rullat sig och var full i lera men inte så mycket lera som han va en gång förut, bild kommer! ;)
Jag fyllde på med vatten också, de hade inget vatten alss så Pedro & Fluffy var jättetörstiga!
Hämtade alla grejer innan jag började borsta.
Det tog typ 1h att borsta så mamma hann komma men Cornelia skulle ju rida så. Dem red ut så jag hade ganska mycket tid på mig.
Ändrade mina stigläder till dressyrläder och sen började jag med att ställa honom innått. I traven gjorde jag samma sak men även lite volter här och där och serpentinbågar.
I galoppen så ville han hellre springa än jobba! I vänster varv gick det väl helt okej och ibland fick han en fin och kort  galopp men i höge rvarv var han helt omööjlig! Det gick nästan inte att få stopp på honom!
Jag fick styra upp honom i väggen flera gånger!
Hoppas han har skärpt sig till imorron!
Jag hade ingen box när jag hade ridit klart så han fick stå lös på gången xD
Kommer att bli skönt att alltid veta att man inte behöver skynda sig för att ha en box utan att man har en box som ingen annan får stå i och som bara jag mockar! :)
Borstade av honom och fixade lite innan jag tog ut honom.
 
Här kommer 2 bilder från i höstas! ;)
 
Hehe, lite lerig?! xD
Han blev iaf ren! xD
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0