Barbacka

Efter skolan kom Ebba och hennes mamma och hämtade mig vid skolan och vi åkte direkt till stallet. Jag bytte om och sen gick vi och hämtade våra hästar. De var självklart blöta men jag tog en skrapa och tog bort lite vatten från Fluffy. Då torkar han ju fortare och jag satte på honom hans fleecetäcke. Sen mockade jag och Ebba en box och bytte vatten. Sen gick Ebba upp till ridhuset för att hon skulle träna.
Jag tog fram mina grejer och tämde kärran innan jag gick upp och kollade.
Jag hämtade kaffe åt Jessica också.
De hoppade fram på två plank som låg på sockerbitar. De stod på varsin kort sida. Sen hoppade dem en liten studs eller vad jag ska kalla det med 4 kryss och en bomm imellan varje. Sen hoppade dem också en låda till ett räcke med kanske 4-5 galoppsprång imellan.
När Ebba skrittade av gick jag och borsta Fluffy. Han hade torkat ganska mycket s å jag behövde inte borsta så himla noga när jag ändå skulle rida baracka i den blöta paddocken.
Försökte jobba honom lite men det var väldigt svårt eftersom underlaget var det sämsta som går!
I traven kunde jag knappt jobba nått för att han kunde inte trava sakta på grund av underlaget. Han sprang iaf mycket. Jag flyttade också lite för skänkeln och det börjar ta sig ;D
Skrittade av fram och tillbaka på vägen.
Sen gjorde jag det vanliga efter jag ridit oc när vi väntade på mamma kollade vi på träningen.
 
Imorron så blire en bra dag! Har träning och vi ska hoppa och efter träningen så ska vi skriva på papper! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Sötnöten♥♥ Fluffson :D

2012-09-26 @ 22:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0