Utsläpp & nytt bett

Hejsan alla bloggisar! :)
 
Kommentera gärna era bloggar, tycker om att läsa andras xD
Gick upp vid 7 imorse och åkte iväg till stallet.
Det var några som skulle tävla idag så alla hästar var ju inte där.
Vi tog ut dom vi skulle och sen stod vi och kollade rätt länge på några hästar i en hage som sprang som tokar och sparka bakut och höll på. Chiuqiita reste sig ett antal gånger också + att hon är sådär fjantig. Så fort nån annan häst nuddar henne så börjar hon låta xD
Sen gick vi upp, mamma mockade medans jag borsta Fluffy. Han var inte så smutsig eftersom han var inne hela natten. Vi tog aldrig ut honom utan Fluffy får stå inne medans vi tar ut hästar. Medans mamma mockade färdigt så bytte jag vatten och fixade maten. Men Fluffy hade ingen lust att stå still... Fluffy håller på att tappa en sko så vi skrev upp honom v. 42 då det var fullt nästa vecka. Då får han bråddar och allt. Annars måste vi ju sko om honom igen sen.
Sen sadlade och tränsade vi innan vi gick till ridhuset. Skönt att slippa gå ner och hämta grejer nu ;)
Började med att ställa och göra volter och halter i skritt för att kolla att han lyssnade med bettet. Jag red ju med ett 2 delat idag men det var för långt. Han ska ha 10, 5.
Tränade lite vägar och så också.
Bara för att så la mamma ut en pressening som Fluffy sedan gick över, uan tvekan! :D Miljöhäst? xD
Han blir typ aldrig rädd för nått, hoppar allt ifrån vattenmattor till träd och går över presseningar. STOLT! :)♥
Självklart luktade han och nuddade presseningen innan han gick över den.
Sen tränade jag lite galoppfattningar.
Han var lite trög idag men han var nog lite stel sen igår.
Efteråt fixade vi lite med Fluffy och sen släppte vi ut honom och bytte vatten. Idag var nog Izadora och han lite bättre kompisar ;)
Glömde att berätta! Medans jag red så gick mamma och anmälde mig till träningstävling nästa söndag ;)
Hoppar 40 50 eftersom han inte har hoppat så himla länge sen skadan.
Nästa gång hoppar vi 60, hoppas jag! :)
Vi tar oss upp sakta men säkert!
 
Fluffy & Flush i våras
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0