Uteritt med Jennifer

Hejsan hörrni! :)
 
Åkte till stallet vid 14 och då gick vi och kollade i Fluffys nya hage. Idag hade dom tagit ihop Fluffy och Izadora tillsammans. Men Izadora är ju ett sto och kan vara lite tjurig ibland och dessutom är hon en unghäst på 4 år. Iaf så fick visst Fluffy inte ens dricka! Izadora jagade honom och bet honom! Hoppas att det blir bättre snart...
Sen gick jag och mockade och mamma åkte hem. Fast sen kom hon tillbaka när jag trodde att hon hade åkt. Jessica hade gett henne ett bett som hon ville att jag skulle prova. Ett pelham. Vet inte när jag ska prova det, imorron ska jag nog testa mitt tvådelade och se hur ha reagerar på det. Tror faktiskt inte att det blir sån himla stor skillnad mot det bettet jag har nu så jag funderar ändå att prova pelhamet imorron xD
Vet inte, vad tycker ni? xD KOMMENTERA!
Jennifer kkom när jag mockade och hon tyckte jag var perfekttionsnist... xD
Fixade maten, sopade och bytte vatten och sen gick vi ner och mockade åt Tracy. Efter det var vi båda hungriga så vi fikade lite innan vi tog in hästarna.
Stephanie ville ha hjälp att hämta Sigge så vi hjälpte henne också. Hon hade inga bra skor alls och när hon skulle gå tillbaka till ingången så tappade hon ena skon så gissa vad hon gjorde? Hon tog inte på sig skon igen utan gick med bara en sko! Hela vägen till stallet... Sen så spolade hon dessutom av nästan hela sig i vatten, undra om hön frös när hon kom hem? xD
Jag & Jennifer höll på att skratta ihjäl oss!
Tydligen hade inte Hanna och hennes mamma hittat mig i stallet så dom hade tagit in Fluffy. Man ska ju ta in sin egen häst om man är i stallet på middagen.
Så jag borstade och fixade innan jag och Jennifer bejedde (stavning?) oss ut i skogen. VI hade tänkt att rida och galoppera på bommvägen men antingen tränade dom på skjutbanan eller så hade dom älgjakt. Hästarna blev lite oroliga så då svängde vi av til ängarna. Där trvavade och galopperade vi lite smått där det inte var nå blött. Det var askul! :D
När jag kom tillbaka hade jag på lite liniment och borstade av Fluffy.
Snart ska väl vi åka till Valbo igen och på Biltema hade dom ett täcke som vi funderar på att köpa. Tror jag ska kolla på ett till fleecetäcke också. På hööks troja jag tänker kolla på en reflexbrösta och ett 3delat bett med fasta ringar och kanske ett pelham och Fluffy funkar bra på det. Annars ska jag väl kolla på ett vanligt rakt bett. Vi får se om det blir nått annat också, tror inte det ;)
Nu väntar jag på maten innan det blir myyyyyyys framför soffan!
Imorron blire första utsläppet uppe ;)
 
Haha xD
Den rosa himlen ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Perfektionistisk*
Begav*

Haha jag är också lite utav en pefektionist(=OCD) xP

Haha jag är så ful xP
Älskar sista bilden, fin solnedgång :D

2012-10-06 @ 23:34:31
URL: http://Somethinghappend.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Perfektionist* xP

Vi måste göra om det igen, det var super roligt :D

2012-10-06 @ 23:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0