Uteritt i mörkret

Tog bussen hem först och packade. Sen tog jag bussen till stallet med Jennifer. När vi kom till Källgatan som det heter skulle jag egentligen av så jag kunde hoppa på 100:an som stod precis där men på busshållsplatsen stod en bil som typ hade brunnit. Asså inte så att den var svart men den lät konstigt sa Jennifer som hoppade på där. Dessutom hade det kommit massor med rök från bilen och självklart på Jennifer som har astma som typ inte kunde andas...
Aja, jag hoppade på nån annanstans och sen gick vi till macken för Jennifer skulle köpa nått.
Väl i stallet började jag att mocka och fixa åt Fluffy och Tova som var där frågade hur det gick med Fluffy och så. När jag hade fixat allt tog jag in Fluffy så han skulle hinna äta sin middag innan vi skulle rida. Tog med Izadora in också xD Hehe...
Vi åt och så innan vi tog in Tracy och borstade hästarna. Tog ganska lång tid för mig, alla reflexer skulle på och pannlampan också. Men vi tog oss iväg och först tänkte vi rida åt vänster istället för åt höger och kanske skritta och trava lite men eftersom båda våra hästar inte har gått så speciellt hårt de senaste dagarna bestämmde vi oss för att rida till bommen, igen...
Vi körde lite galopp och hästarna skötte sig hur bra som helst! Vi travade av länge fram och tillbaka bara för att både jag och Jennifer är väldigt noga med det!
Självklart tog vi lite skritt imellan hela tiden så vi pratade ganska mycket också.
Det var kul ända tills vi skulle rida in i skogen och vi såg att ett träd hade fallit ner halft och så var det inte när vi red dit!
Vi höll seröst på att dö! Det hjälper inte med att mamma berättade att det faktiskt kan komma nån björn också...
Vi såg faktiskt inga djur över huvudtaget på hela ritten!
Eftersom ingen av oss ville ta skogen hem gick vi över fälten och skrittade heeeeeeeeeeeela vägen hem igen. Men då ser jag att Tracy har tappat en benreflex och eftersom den inte var hennes så var vi tvungna att rida tillbaka men det var inte så längt bort men jag tror att hästarna blev irreterade på oss!
Vi var borta i kanske 1 1/2 timme!
Idag red jag med ett 2 delat med fasta ringar och det funkade han faktiskt bra på!
Gjorde rent benreflexerna och sånt innan jag åkte hem.
Imorron har jag insläpp och Fluffy vilar imorron :)
 
(Random bild)
Jag visste att några gick bakom min rygg... Har gjort allt jag kan men det räcker tydligen inte
 
 
 

Kommentarer
Postat av: J

haha är glad att Tracy lät mig sitta upp igen,, xP

Hörde att Jessica tagit in fölet för det fanns björn så hade ju hjärtat i halsen där.. xP Så läskigt.. :/

Ser fram emot lördag och söndagen veckan efter :)

2012-10-09 @ 00:19:44
URL: http://somethinghappend.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0