Torsdagsträning

Igår hann jag inte skriva om träningen så skriver nu!
Det började ju snöa igår och alla skrev på facebook... xD
Vi hade ju sommardäck på bilen så vi fick köra sakta både dit och hem.
Fixade allt innan jag började borsta, fast mamma mockade!
Nu har Fluffy fulla boxen med spån eftersom vi kostade på oss en till spånbal ;)
Fluffy var inte så himla smutsig.
Trodde att vi skulle hoppa men vi red mycket lösgörande vilket är super bra för Fluffy! ;)
Högersidan verkar äntligen släppa! ;D
Bara att fortsätta att jobba antar jag. Vi försökte också att få lös hästarna i bogarna och flyttade dom. Fluffy blev lite väl taggad! Trodde att han skulle vara trög eftersom jag hade träning i onsdags men icke sa Nicke! Ja hade förberätt mig med både sporrar och spö. Behövde knappt använda nått av det ;)
Men han var lite stel och hela min vänster hand blev alldeles stel!
Vi jobbade inte så mycket galopp men vi skulle fatta galopp från skritt på en av långsidorna och sakta av till trav på kortsidan och ställa till innåt på den andra långsidan. Hästarna skulle liksom hoppa in galoppen när vi skulle fatta galopp. Det var ett tecken på att dom hade jobbat. Måste säga att Fluffy nästan alltid hoppar eller skuttar in i galoppen. Bakbenen sätts igång! Jag fick bromsa rätt mycket och nån gång fick jag styra in honom i väggen.
Sen travade och skrittade vi av.
 
Hästar är underbara djur! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0