Torsdagsträning 18/10

Hejsan! :)
 
Skriver lite om träningen igår!
Eftersom mammas träning blev inställd så följde hon med mig till stallet.
Hon mockade medans jag packade hö, bytte vatten och borsta Fluffy.
Han var inte så värst smutsig.
Super snälla Linda hade ingen användning av 2 schabrak så jag fick dom av henne, dessutom fick vi även B-vitamin för Fluffy är ju så himla dålig i magen. Men det blir ju så när det är blött och fuktigt ute. Hoppas dethär hjälper nurå! Dryg att behöva tvätta bajsbenen på honom varje dag när det ändå blir så dagen efter...
Tack super snälla silver Linda! xD♥
Kom ganska tidigt till ridhuset. Så först skrittade jag bara lite runt runt men sen så skrittade vi alla runt självständigt och då gjorde jag bl.a tempoväxlingar, halter och volter. Han kändes inte direkt trött från träningen i onsdags! Jag hade inga sporrar bara ett spö som jag t.o.m var tvungen att släppa för att han blev så springig och stark.
Vi travade lite på volter och ställde hästarna mycket och jobbade med att flytta bogen i båda varven.
Fluffy började söka sig neråt lite grann men han blir så himla hängig ibland!
Sen började vi göra lite galoppfattningar och så och efter det började vi hoppa lite. Först hoppade vi fram på ett litet kryss. Kändes jättebra och Fluffy fattade högergalopp några gånger utan volt eller nått! :D
Det går framåt! :D
Ibland tar han så stora språng över hindrerna men det får man ju leva med, de är faktiskt ganska kul också xD
Sen började vi hoppa ett räcke, båge till ett annat räcke.
Det gick också bra! :)
Men ibland fick jag styra in honom i väggen i högervarvet för han typ springer iväg från högergaloppen så han ska slippa jobba eller hur man nu ska förklara!
Vi travade av hästarna och sen skrittade vi av.
 
Här ser ni ju på högerbak, bruna fläckar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0