Spökkväll

Hej hej!
 
Blir ett väldigt sent inlägg nu men whatever? xD
Iaf så åkte jag och Ebba ut till stallet vid 9 och vi tog ut typ 5 hästar innan vi började mocka.
Fixa maten och höet innan vi fikade lite. B-vitaminen är nästan slut så mamma köpte mer innan hon kom och hämtade mig sen ;)
Sen tog vi in hästarna och borsta!
Jag borstade inte alls petnoga utan jag borstade bara av honom och slängde på sadel och träns.
Idag jobbade jag inte så mycket iaf inte i galoppen eftersom jag inte ville att han skulle bli så svettig när han skulle ut igen. Men i traven jobbade jag rätt mycket, ställde honom, gjorde volter och serpentiner.
Idag fick han bara sträcka lite på sig och galoppera fort på långsidorna vilket han tyckte var skojigt! :)
Sen tog jag av honom sakerna, borstade av honom och satte på täcket innan jag släppte ut honom.
Nu har jag ändrat Fluffys tavla så nu har han regntäcke inne och ute. Det börjar ju bli kallt i stallet nu också så!
Tror inte att han dör av att ha täcke på sig! Det är bara lite foder i.
Sen gick jag ner och hjälpte Ebba att stretcha Julie lite innan vi släppte ut henne men sen kom en kvinna som skulle kolla på Julie. Hon har ju haltat eller hon haltar nu också!
Efter det gjorde vi i ordning till spökkvällen. På slutet blev det väldigt stressigt!
Ebba skulle typ döda mig med en yxa! xD
Det var kul men det var några som var kaxig och gick runt och sa typ "Det är ju inte ens läskigt!" och så kom dom tillbaka och grina xD
Men på slutet var det en grupp som aldrig kom för dom "vågade" inte gå upp till skogen.
Vi var ute i mer än 2h iaf!
Imorrn taggar vi träning! :D
 
Spökkväll! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0