Så här är Fluffy att rida

Så här är Fluffy att rida!
Han är ganska seg i skritten och tar långa ganska sega steg om han får välja. Han håller inte på med huvudetr nånting förutom när han står still!
I trav ka han vara ganska pigg och glad. Vill gärna springa efter man har galopperat. Ganska enkel att svänga. När man travar fram så gör han aldrig något dumt och är lätt att få stopp på och lyssnar väldigt bra. Tempoväxlingar är han jättebra på. Fast det beror på vilket bett man har. Med 2 delat så ville han inte direkt trava sakta.
I galoppen så känns det som det går ganska fort men jag vet inte hur snabbt det ser ut att vara eftersom jag nästan aldrig har sett nån rida honom. Ska longera nån gång också snart så jag får se hans gångarter!
I högergalopp kan han bli väldigt stark och vill bara springa.
Om jag sammanfattar kort så är han en ganska lugn ponny men han kan vara lite stark lite för pigg ibland.
 
 
 
Gammal film!
 
 
 
Sök på Emilia Jansson på youtube om du vill se fler filmer ;)
Kolla in imorron för att läsa hur mitt ridschema varje vecka ser ut ungefär ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0