Privat onsdagsträning

Tjena!
 
Tog bussen med Ebba till stallet vid 13 och då var det några utlänningar som inte hade pengar på kortet så vi fick vänta länge!
Mockade och fixade åt Fluffy innan jag tog in honom.
Blev lite tidig till träningen så jag kollade på dom andra en stund innan jag hoppade upp och började rida fram!
Efter att ja hade galopperat så började jag komma på 3 bommar och sen travhoppade jag ett kryss.
Gjorde det några gånger och sen skulle jag fortsätta i galopp på ett plank. Fluffy har aldrig sett det planet förut så första gången vi kom på det så tittade han på det och sen hoppade han, andra gången smet han förbi. Så när jag gick till stallet sen så lät jag honom lukta på den xD
Sen började jag hopppa bana.
Först bommarna i vänster varv och sen krysset, sen planket, sen red jag till kort sidan och svängde in på ett annat plank och sen till krysset igen, sen en komination och sen red jag till kortsidan och kom på en annan komination och till sist krysset.
Lite svårt att förklara men.
Fluffy var väldigt stark! Så på söndag ska jag få ta några språng på ett gummipelham ;)
Men idag hoppade han skitbra rent utsagt!
Han hoppade med hela ryggen och över hindren fick han en jättefin form.
Det ända problemet var att han var så stark, så jag får ingen kontakt med honom efter hindren ibland!
Aja, efter att jag hade travat av och så gick jag till stallet. Hade på liniment och linda hans framben innan jag och mamma gick in till Jessica. Lekte med Elin i kanske 10min medans dom prata :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0