Onsdagsträning 3/10

Tog bussen efter skolan och när jag hade gått en bit så hade jag en sån tur att jag fick skjuts av Hannas pappa den sista biten.
Hann inte mocka före träningen men jag bytte vatten så han hade. Fixade maten också vilket jag inte skulle ha gjort...Kl 16.25 skom jag in istallet fter att jag hade hämtat honom. Fast Cia dårå, hon kom typ 16.45 men hon skulle rida Borga och hon är alltid ren.
Började skritta fram själv och då kom de andra som skulle träna.
Sen började vi trava av och efter en stund så tog vi ur stigbylarna och satt ner i sadel i ca 15 min. Hoppas jag inte får träningsvärk imorron bara, men det tror jag inte! Så jobbigt var det faktiskt inte.
När vi hade värmt upp började vi hoppa ett räcke på medellinjen. Fluffy kom rätt typ alla gånger men i högervarv fick jag trav hoppa hindret eftersom han blir så himla stark i högergaloppen och så skulle jag svänga sådär, det går ju inte direktt. Då skulle han ju bara riva!
Sen hoppade vi en bana en och en. De fick sänka lite åt mig men hellre det än att han river alla hinder... Snart kan vi nog också hoppa lite högre. Nu hoppade jag typ 60-65cm.
Först ett räcke tille en oxer. Kanske 6.7 galoppsprång imellan. Sen en komination till räcket som var nr 1. Efter det skulle man hoppa som en komination med 2 bommar på sockerbitar och imellan var det ett litet räcke till oxern som var nr 2. Sen räcket som var på medellinjen och då skulle vi byta varv. Jag kanske inte red nå snyggt och mina fötter åkte lite som de ville men jag är ändå nöjd för Fluffy hoppade bra idag.
Travade av lite och sen skrittade jag av.
Sen mockade jag, fixade med Fluffy och sen så frågade Linda lite saker och jag sa att jag var tvungen att gå ner hela tiden och hämta tränset. Så jag fick ett tvådelat bett av henne :D
Alla är ju så himla snälla! ♥
Aja, iaf så har jag ju torsdagsträning imorron :)
 
Inte så snygg kanske men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0