Onsdagsträning 24/10 2012

Åkte till stallet med Ebba idag!
Började mocka och fixa innan vi tog in Fluffy. Klockan var lite efter 16 så då tyckte jag att det lika gärna var bra att ta in Izadora också. Annars blir ju hon själv och ja ni vetju!
Spolade av benen på Fluffy också och idag hade jag tur! Ingen lera under magen, eller ja nästan. den var torkad iaf ;)
Sen kollade vi på klockan och den var alldeles för mycket så vi fick speeeeeeeeeda mycket!
Men jag hann i god tid och vi fick vänta på 3 tjejer som var lite sen.
Vi började att jogga igång och göra volter i de 4 hörnen. Fluffy kändes lite stel i bogarna men det släppte sen :)
Sen gick vi in på en volt och jobbade lite galopp och trav utan stigbyglar.
Sen började vi hoppa och vi började med en studs eller vad jag ska kalla det. En bomm på en liggande sockerbit, kryss och en till bomm. Fluffy blev lite stark i högervarvet men han har blivit mycket bättre ;D
Vi bytte varv också.
Det klarade Fluffy jättebra faktiskt! :)
Sen hoppade vi först ett räcke och sen var det bommar, kanske 4st och sen en oxer.
Fluffy rev en gång men jag höll i honom lite för mycket troja.
Tycker jag har blivit mycket bättre med både min sits och min hand. Har blivit mycket mjukare och så :)
Travade och skrittade av och sen skrittade jag till stallet.
Snälla Lena (Hannas mamma) skulle ta av honom fleecetäcket innan dom åkte hem. Annars får han ju det under regntäcket!
Smörjde in honom med liniment inann vi åkte hem också ;)
Kommer en video så håll utkik! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0