Onsdagsträning 17/10 2012

Tog bussen efter skolan.
Mockade innan jag och Ebba hjälpte mig att ta in Fluffy.
Spolade av benen på honom lite och sen fixade jag maten så han fick stå och göra det han skulle inann jag började borsta.
Blev lite bråttom, trodde jag! Skrittade fram rejält innan vi började jogga igång. Fluffy kändes lite seg men det blev ändring sen!
Först travade vi över några bommar.
Sen pustade vi lite och sen kom vi i galopp på 3 bommar som låg på sockerbitar. Ungefär 5 galoppsprång i mellan. Det var ju i högervarv så Fluffy blev lite stark men sen började det rula på!
Kom inte för nära nån gång!
Se började vi med en annan övning. Det var 4 hinder på rad fast jessica tog upp ett hinder i taget och så fick vi hoppa en gång var. Hon tog upp ett nytt hinder varje gång och vissa gånger kom jag in för fort men han rev bara en gång på hela träningen! Med skor och allt!
Han hade skor när han kom och vi trodde att skorna var orsaken till att han rev och snubbla. Men nu snubblar han inte alls och river inte lika ofta heller!
Nu ska jag bara fortsätta stärka upp honom. Fick hoppa 3 räcken och en oxer på rad en gång medans de andra fick hoppa några fler gånger.
Bättre att jag tränar upp Fluffy att hoppa och stärka honom än att hoppa för högt och förstöra honom.
 
Den här bilden tog jag inte idag! ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Utter Linda

Sötfluffen!

2012-10-17 @ 22:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0