Kemi

Hejsan! :)
 
Imorse var jag rätt pigg!
Det var nog för att torsdagar brukar gå fort och för att det är fredag imorron ;)
Vi började med tyska. Idag och 2 veckor framåt har vi vikarie på tyskan. Tror inte att vi kommer lära oss så himla mycket eftersom vikarien inte kan tyska...
Han kanske kan tyska, jag vet inte!
Vi fortsatte att jobba med det vi gjorde igår och sen skulle vi kolla i en tysk-bildbok och gissa vad orden hette på tyska.
På NO:n så skulle vi koka vatten. Låter kanske lite konstigt men man skulle mäta efter varje minut hur många grader vattnet var med en termometer då såklart. + att vi skulle kolla vilken temperatur vattnet hade när det började koka.
Efter NO:n hade vi gärna gått på lunch men v hade svenska och då gjorde vi ett litet test på stavning. Som i tyskan hade vi vikarie fast inte samma.
Vikarien läste upp ord som vi sedan skulle skriva.
Gick nog bra för mig, stavning är en av mina starka sidor! ;)
Sen läste vi i böckerna innan lunch.
Var väl hyfsat gott iaf. Men gurkorna var inte okej!
Sista lektionen var idrott och vi spelade innebandy.
Kom ihåg att jag spelade det när jag gick typ i 1:an xD
Det var faktiskt kul även fast jag inte trodde det! :D
Vi delades upp i 4 olika lag och vi spelade tillsammans.Jag var med Elin & Elice.
Sen tog jag bussen hem med Matilda, Ella & Mina. Mina fick en hostattack på bussen xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0