"Igenom ridning"

Tjena! :)
 
Förlåt för ett sånt sent inlägg!
Men iaf så åkte jag, Ebba & Bianca till stallet vid 12 idag. Först mockade vi åt hästarna och fixade mat + vatten.
Vi hade tänkt hjälpa till imorron men vi hann faktiskt inte! Då hade jag väl inte varit hemma än! Okej, tog i lite! xD
Kände att jag inte ville "stress-rida" utan jag ville rida igenom honom.
Sen tog vi in hästarna!
Men eftersom Ebba & Bianca skulle hjälpa mig att ta in Fluffy så hjälpte jag dom att ta in Julie & Bert först.
Bytte vatten i Fluffys hage också! Känns som bara Rebecka (Izadoras ägare) får göra det hela tiden så jag gör det imorron också ;) Har ju utsläpp så, dessutom känner jag mig skyldig att göra det!
Fixade Fluffy som inte var så värst smutsig, faktiskt bara lerig på benen! Så SKÖNT! :D
Medans jag gjorde i ordning Fluffy så kom Ulla och sa att jag var modig som vågade ens ha min häst med en så stor häst som verkligen älskar Fluffy och vill följa med ut ur hagen :)
Visst kan det vara drygt att behöva få hjälp varje gång jag ska ta in och ut Fluffy men jag är glad att han får stå med nån och att dom håller sams! Inge bråk eller nått mellan dom ;)
Hoppade på utanför stallet och skrittade en bit och då träffade jag Celinne och hennes föräldrar och finaste Pedro!
Celinne skulle träna för Jessica. Sen kom Bianca och Ebba och vi började skritta i ridhuset.
Ställde Fluffy mycket i skritten och flyttade honom lite. I traven ställde jag också honom både inåt och utåt. Försökte att lägga lite volter här och där men eftersom Celinne hade träning så hade vi bara en volt att röra oss på. Men det räckte gott och väl!
Gjorde också mycket tempoväxlingar. Tog också ur fötterna ur stigbyglarna och jobbade honom lite.
Ibland blev han lite springig, speciellt när jag ska göra en liten volt och han ska gå i sakta trav. Då vill han gärna springa ur volten och höja huvudet!
I galoppen ställde jag honom lite också. Men eftersom jag bara skulle rida igenom honom så jobbade jag inte honom så himla mycket. Tränade också lite högergalopp. Idag hade han nog en av sina sämre dagar! Han hade inte sån lust att jobba, bara i skritten.
Sen så märkte Ebba att Julie började  halta och man såg rätt tydligt att de var nått som var fel. Ebba kan inte rida på några dagar!
Innan vi åkte hem borstade jag av Fluffy och vi hjälpte Jessica att mocka lite och ta in fölmärrarna.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0