Hoppträning 10/10

Hejsan! :)
 
Efter skolan gick jag till busshållsplatsen och där träffade jag 2 stycken som går på min gamla skola. Vi skulle ta samma buss men vi satt inte med varann på bussen.
Nu har jag ju ställt min cykel vid busshållsplatsen så jag cyklade till stallet. Började med att ta in Fluffy och spolade av honom det värsta.
Han var inte så himla smutsig idag så jag fixade allt utom höet innan jag började borsta.
Han var inte alls skitig men jag hade nytt bett så jag började tränsa tidigt. Frida fick hjälpa mig för att jag har adrig ridit Fluffy på ett pelham förut men jag har gjort det på andra hästar.
Sen gick jag till ridhuset och vi började skritta igång självständigt. Dom som red var jag på Fluffy, Mimmi på Revve, Alma på Fern, Vanessa på Frankie, Moa på Persilija och Stephanie på lilla Sigge. Efter ett tag började vi jogga igång hästarna och då gjorde vi bl.a tempoväxlingar. Vi galopperade också utan stigbyglar och sen började vi komma på 3 bommar som låg på sockerbitar och den i mitten var upphöjd mer än de andra.
Sen skulle vi hoppa en och en. Man började i vänster varv och kom på bommarna och sen på en komination med ett kryss och en oxer. Efter kominationen skulle man byta varv, komma på de andra 3 bommarna och sen på den andra kominationen. BIld kommer!
Blev ganska nöjd med träningen men jag måste tänka på att lätta i handen och försöka få igång högergaloppen så förhoppningsvis nästa vecka ska jag longera honom. Jessica tyckte jag skulle jobba mycket ifrån marken!
Den här veckan hinner jag inte, om inte på fredag? Imorron har jag träning, hoppas vi inte ska hoppa! Då får Fluffy hoppa 3 gångeer denhär veckan... På lördag ska jag rida ut med Jennifer och på söndag äre ju tävlingen.
Aja, nån gång blire iaf! ;)
Fixade höet och var med Stephanie innan mamma kom och då gick vi och betalde Jessica och tog in fölmärrarna och deras föl.
Skönt med torsdag imorron! :D
På söndag får ni en film från tävlingen, hoppas jag! xD
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0