Heldag i stallet + möte

Hejsan! :)
 
Har inte varit hemma på hela dagen så jag har inte kunnat blogga alls...
Iaf så gick jag upp vid 7. Trodde att jag vaknade 7.30 fast det stod 7.03... xD Så jag flög upp ur sängen och klädde på mig! Men sen kollade jag på klockan!
Sen åkte vi till stallet. De som skulle tävla idag hade redan gett hästarna frukost så  vi väntade inte ens 2min innan Frida kom och vi började ta ut hästar.
Ebba hade utsläpp i lektionsstallet!
Det gick fort faktiskt! Det var 3 hästar till som vi hjälpte att ta ut också. Sen tog vi ut fölen och fölmärrarna också.
Gav Fluffy lite hö innan jag och pappa sopade stallet och sen åkte han hem och jag åt en macka innan vi gick ner till Julie. Hon är ju halt så vi borstade av henne lite och sen gick vi upp och borstade Fluffy.
Idag red jag med halsförlängare, alltså hjälptyglar ;)
Har aldrig ridit Fluffy med det så jag krävde inte så himla mycket men det gick bättre än vad jag trodde!
På slutet gick han jättefin och är verkligen nöjd med dagens ridpass! Men största delen bestod av skritt.
Sen fixade jag i ordning Fluffy innan jag tog ut honom igen.
Izadora stod kvar vid höbalen så man blev inte översprungen xD
Jessica hade sagt till Ebba att vi skulle mocka hela ridhuset och ta bort alla hinder. Sen mockade vi och jag fixade matburkarna och packade hö.
Vi åt lunch och fikade innan vi började smörja alla saker. Sen kom Isabell och ville ha xD
Blev mycket skratt och så under dagen!
Sadeln, tränset, chapsen, skorna och sporr-remmarna blev smörjda och tur att Maria var så snäll och tog in Fluffy :)
Vid 17 gick vi på möte och fortsatte planera inför spökkvällen som är på höstlovet, tisdag ;D
 
Fluffy rullade sig i de nya spånet! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0