Galoppträning & nytt

Hejsan :)
 
Idag hade vi tänkt åka buss men min snälla morfar skjutsade mig och Ebba :)
Började med att mocka och fixa maten och vattnet. Innan vi åkte vi förbi mammas jobb och hämtade lite saker hon hade köpt idag. Mineral Pellets, en sadelgjord och ett träns
Snäll mamma jag har! ♥
Vi åt och fikade lite innan vi tog in hästarna men jag fick vänta länge på slangen och så skulle jag byta vatten.
Eftersom Fluffy hade täcke på sig så var han inte så värst smutisg.
Hoppade upp utanför stallet och skrittade ner till paddocken. När jag skrittade fram så ställde jag honom mycket och han kändes lite trög. I traven gjorde jag lite volter och tempoväxlingar. Jag tog ur stigbyglarna och tränade lite balans också xD I galoppen så var han också trög men han skötte sig bra och jobbade på bra, även i högervarvet så var han duktig och visade att han faktiskt kan! Om han vill... xD
Travade av honom och då travade jag mycket snett igenom och över ridbanan. Gjorde lite serpentiner också.
Det var ganska lerit vid hagarna så vi skrittade bara fram och tillbaka på vägen och sen skrittade jag till stallet.
Sen gjorde jag det vanliga, borsta och fixa. Satte på honom svett-täcket en stund så han fick torka upp lite. Han blev inte så värst svettig idag men jag vill ju inte att han ska frysa inatt.
Jag och Ebba var också snälla och sopade stallgången. Innan vi åkte hem så kom Carina och lämnade ett vintertäcke och det var precis ett sånt jag var ute efter så jag är suuuuper nöjd ;)
Billigt var det också :D
Imorron har jag mitt första insläpp och imorron ska Fluffy stå :)
Ni kommer få bilder på alla mina täcken och allt när jag kommer till den punkten på listan, så håll utkik ;D
 
Bild från igår ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0