Frihetsdressyr

Efter skolan åkte jag med bussen hem och packade stallkläder.
Tänkte longera idag men det blev inte så!
Förhoppningsvis gör jag det imorron ;)
Mockade och fixade allt åt Fluffy. Nästan hela dagen har jag haft ont i högra delen av nacken och ryggen. Undra hur jag landa egentligen! För er som inte vet så ramlade jag av Fluffen igår... xD Tydligen flög jag 3 meter upp! xD
Frida sa också att hon kunde tänka sig rida Fluffy nån gång om jag ska bort. Tur att jag har några som kan hjälpa mig :)
Dessutom är det några andra som skulle vilja rida honom nån gång, bl.a min kusin som fyllde år igår. Men hon ska bara skritta lite.
Sen gick jag och Camilla och hämtade Izadora och Fluffy. Han hade ett vinrött täcke som det stod Chiuqita på. Vet inte varför han hade på sig det...
Det var iaf för trångt och det hade läkt igenom...
Han har fått skor på alla 4 idag så det var också därför jag inte ville rida honom direkt + att jag kanske ska vänta nån dag till så jag inte gör nått med nacken xD
Så jag gick till ridhuset och provade longera lite med ett vanligt grimskaft. Förra gången gick han bara in mot mig och höll på men den här gången skötte han sig bra. Men jag hade ingen longeringslina eller nått och dessutom vill jag ha träns på honom då! Gjorde lite halter och hade honom lös i ridhuset. Man måste ju passa på när man är ensam! :D
Han skötte sig super bra och sen fick han smaka lite mandarin innan jag åkte hem :)
 
Skulle ha tagit repgrimman om jag hade tänkt på det ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0