Första longeringen

Hejsan! :)
 
Åt för ett tag sen men nu ska jag blogga!
Har varit i stallet hela dagen!
Åkte med Ebba idag också, vi åkte vid 12. Mockade och gjorde klart allt till Fluffy och sen gick jag ner till källaren och fixade åt Tracy för att Jennifer var sjuk. Men det ta inte så himla lång tid att mocka en utebox, byta vatten och packa en höpåse så det gick fort!
Har inte mockat en utebox på jag vet inte hur länge! Tur att Fluffy har blivit så duktig och inte går runt i boxen! Man ser inte att det har varit en häst där om man bortser bajshögarna och kisset då förstås. Fast jag är ju en sån där som vill ha det helt platt i bozen, det ska inte vara ett ända fotspår! Så när jag byter vatten så lämnar jag grepen så jag kan ta bort fotspåren sen xD
Sen gick vi och åt lunch.
Slangarna har ju fryst nu så nu får man gå med en vattensäck och fylla vatten. Det gick väl sådär för mig och Ebba... xD
Kärran välte och ja...
Melina fick komma och hjälpa oss xD
Till slut så hade vi fixat det så då kollade vi och tränade lite på det vi ska göra på spökrundan på tisdag!
Det kommer bli så himla kul! Imorron ska jag och Ebba på Barnens Hus och kolla vad det finns ;)
Sen fixade vi vatten åt Julie också.
Vi tog in hästarna också!
Så ren som Fluffy var idag har han aldrig varit!
Satte på tränset och longeringlinan och gick till ridhuset.
Började att gå runt med honom och sen började vi.
Fluffy har inte blivit longerad sen han kom och jag är nybörjare på det men det gick faktiskt bra!
Han förstod inte riktigt i början men sen gick det jättebra men han hade inte sån lust att galoppera men man ska väl inte ha för höga krav första gången antar jag! :)
Han fick högergalopp 2 gånger och dessutom så bytte han då och då. Först fattade han vänster galopp och sen bytte han till höger och då fick han mycket beröm. Det är ju trots allt bra! Han som inte fattade högergalopp alls förut!
Det går om man tränar, tränar och tränar som vi har gjort!
Borstade Fluffy och gav honom mat innan jag gick ner till Ebba och vi gick till Jessica.
Har inte sett Elin (Jessicas dotter) på jättelänge!
Förra gången var när vi skrev på papprena och Fluffy blev min :)♥
Frågade om broddarna. Eftersom han inte har haft skor på alla 4 på hela sommaren så fick han inte broddar denhär veckan. Han har haft skor i en vecka och det är inga problem alls så imorrn får han broddar och förhoppningsvis vaccin ;)
 
Bästa kompisarna ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0