Uteritt med Emma

Hejsan! :)
 
Förlåt för ett kort och ett ända inlägg igår men jag hade inte direkt nått att skriva om!
Men nu tänkte jag berätta lite om vad jag har gjort idag och lite annat ;)
 
Först åkte vi på Granngården eftersom jag skulle få byta box snart, visste inte när men aja.
Vi köpte hängare till hinkarna, en hink, broddar och en sån där man sätter fast broddarna med, vet inte vad det heter xD
Det är ju bra att ha utifall han nöter ner en brodd som han snart har gjort!
Men det kan ju bli så när dom släpar fötterna efter sig också!
Iaf så kom jag till stallet sen, mötte Emma och hon hjälpte mig att ta in Fluffy.
Tur att hennes häst Lady ska få stå med Fluffy och Izadora sen så kanske man slippper få hjälp varje gång man ska ta in sin häst!
Men det blir när hon har flyttat upp och det blir när som helst :)
Edith frågade om hon fick följa med oss men hon kunde inte, så det blev bara Emma och jag.
Lady håller på och testar Emma nu och håller på och småstegrar och gå runt när hon ska sitta upp men till slut kom vi iväg.
Hon har ju aldrig ridit ut på Lady och inte här heller så jag visade henne bommvägen ;)
Jag rider dit när jag vill att Fluffy ska få springa av sig! Det är rätt vanligt att man rider dit!
Men vi skrittade bara eftersom båda ska vara med på KM imorrn.
Vi vände när vi kom till bommvägen och skrittade hem.
Vi pratade mycket om oss själva och såklart hästar.
Innan jag åkte hem så fixade jag allt med nya boxen. Jag ringde till Jessica och fråga om jag skulle byta nu så ja.
Ska bli skönt att mocka nu, mindre box och dessutom ska jag göra bädd där till nu i vinter ;)
 
Lånar lite bilder från dagens Dressyr KM ;)
 
Vinnare i kat. B - Cia Nilsson på Sobben
Vinnare i kat. C - Mimmi Aaltonen på Shams Revenge
Vinnare i kat. D Amanda Olskims på Elektors Glen Mist
Vinnare i kat. Häst - Toove Engvall på Corsby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0