Träning för Sissela Smith 2012

Hejsan! :)
 
Dagen har varit asrolig och vill bara spola tillbaka tiden!
Synd att man inte kan göra det bara...
Åkte till stallet vid 9 och började fixa allt åt Fluffy. Sen skyndade jag mig att ta in honom för att Rebecca hade precis kommit tillbaka efter att hon hade ridit Izadora. Valde att inte spola av benen på honom. Borstade honom lite.
Sen fick han fick gå in i boxen, han fick också lite hö att mumsa på medans jag gick upp och lyssnade på Sissela. Hon skulle ha teori och sen skulle vi beställa pizza. Sissela pratade lite om sig själv och vad hon hade gjort. Hon har ju tävlat massa SM och t.o.m EM ;)
Jag trodde jag skulle rida i grupp 1 men jag red i grupp 2 ;)
Så jag red med Celinne på Pedro, Emilia på Betty, Mimmi på Revve, Sigrid på Barabas och Emma på Tracy.
Först värmde vi upp lite och sen så frågade Sissela vad vi hette och hur högt vi brukar hoppa.
Vi galopperade fram och hon sa att vi skulle göra massor med tempoväxlingar. Kände redan från början att Fluffy var på G och lyssnade super bra!
Sen började vi hoppa 2 räcken på en åttvolt men bara 1-2 gånger. Det skulle jag gärna vilja prova själv kanske bara med 2 bockar och inga höjder. Det får jag nog göra när pappa är med, mamma blir ju så himla rädd när Fluffy hoppar xD
Sen hoppade vi en oxer. Det fanns 2 oxrar vi hoppade och båda var lite breda.
Fluffy gick sprang åt sidan på typ varenda ny övning vi gjorde. På onsdag ska jag prova ha den andra sadelgjorden bara för att se om det är den det beror på!
Sen skulle vi hoppa en bana på 10 hinder eller ja jag säger hinder åt serien.
Först skulle man hoppa serien i vänster varv och sen en oxer. Rida ner till väggen (oxern stod på medellinjen) och sen vända rakt upp och hoppa en annan oxer. Sen på serien igen och sen på ett grönt räcke och sen på oxern på medellinjen. Vända höger hoppa en oxer och sen hoppa ett rött räcke till oxern på medellinjen och sen på serien igen. Ganska klurig bana men det gick väl hyfsat bra och jag är ändå nöjd trots nått riv och att han smet förbi. Men Sissela sa åt mig att vara envis, vara stadig på handen och trycka med benen för att "stänga alla dörrar". Sissela sa också att jag har en av dom svåraste ponnyerna här och det kan jag ju bara hålla med om!
Men han är ändå bäst och idag sprang han inte alls lika mycket efter hindrena som vanligt utan jag kunde hur lätt som helst ta tillbaka honom.
Sen skrittade jag och Celinne ut en liten bit.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0