Onsdagsträning

Hejsan!
 
Åkte till stallet efter skolan. Det har varit snöstorm hela dagen men inte trodde jag att det skulle bli såhär mycket snö!
Iaf så gjorde jag i ordning Fluffy och gick till ridhuset.
Började skritta igång ganska länge. Sen började vi trava igång. Först fick vi jobba självständigt. Så jag gjorde lite tempoväxlingar och volter. Sen gick vi in på en volt och tog ur fötterna ur stigbyglarna. Fluffy är så himla skumpig så ibland tappade jag balansen. Men jag kom aldrig på sniskan ;)
Kändes lite i låren men jag tror inte att jag kommer få nån träningsvärk xD
Efter ett tag gick vi in på en annan volt, fattade galopp och kom på 3st bommar på sockerbitar. I båda varven såklart!
I högervarv fick jag fatta galopp över bommarna istället för innan.
Sen hoppade vi 3 kryss med 18m imellan. Jag fick 6 galoppsprång mellan alla.
Men det blev lite konstig när hästen framför rev hindret och så kommer man direkt efter...
Är väl nöjd med träningen men inte 100%.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0