Onsdagsträning 7/11

Efter skolan skjutsade Ebbas mamma ut oss till stallet och jag åt lite snabbt innan jag började mocka.
Nu äntligen har han blivit mycket bättre i magen!
Mycket lättare att mocka då och jag hoppas att hans mage har vänjt sig vid ensilage nu ;)
Sen fixade jag maten och det innan vi tog in hästarna.
Eftersom Hanna och Lena (hennes mamma) hade insläpp så sa jag till Lena att vi tog in Izadora också.
Då sa hon att hon kunde ta Izadora.
Tyckte hon var jättemodig för att hon är lite rädd för att ta in henne.
Izadora är ju stor och ung! I sommras kom hon lös flera gånger och stegra och höll på men nu har hon blivit mycket bättre!
Tror det beror på min lille man iaf en del! :)♥
Han var inte så smutsig idag fast jag borstade honom ändå rätt noga.
När jag skulle sadla så frågade Isabell mig om han gick runt när jag sadla.
Han gör faktiskt inte det! Bara när jag ska spänna sadelgjorden...
Jag sa ju nej och hon "bah" Ofta!?
Varför är det så konstig? xD
Men Fluffy är asdryg att tränsa på gången!
han tar gämt hö från en höpåse så jag brukar ta in honom i boxen när jag ska tränsa...
Gick till ridhuset och började skritta igång.
Sen började dom bygga och sen började vi jogga igång.
Fluffy kändes rätt seg i början men sen blev det fart i honom, alldeles för mycket fart...
Efter ett tag började vi trava över cavaletti.
Vill träna det själv också men jag hinner aldrig, får försöka nästa helg! Då ska jag väl kanske bara hålla på med bommar en gång. Vill inte rida över bommar mer än 2 gånger i veckan ;)
Sen skulle vi fatta högergalopp precis vid första bommen så vi skulle typ skjuta iväg hästarna.
Fluffy kändes inte alls på hugget idag men vi gjorde rätt hårda och jobbiga övningar idag!
Han blev liksom tvungen att lyfta bakbenen i typ alla övningar!
Sen efter ett tag började vi komma på en oxer. Det var först en bom och sen typ 2,5 meter till oxern och sen en till bom. Så att hästarna skulle komma nära hindret.
Fluffy orkade inte lyfta benen där heller så jag blev lite irriterad...
Men sen när dom höjde och bytte varv gick det mycket bättre så då blev jag på bättre humör :)
Sen red vi en och en på 3 oxrar. Ni får se en bild nedanför! ;)
Travade av lite och skrittade av länge.
Jessica sa att dom här övningarna var jobbiga för honom men jag är ändå inte dirket nöjd med träningen. Tyckte det gick sådär faktiskt... :/ Men det ska väl gå upp och ner så man får kämpa eller? :)
På söndag ska jag vara med på KM (klubbmästerskap). Det är dressyr på lördag men jag ska bara vara med på hoppningen på söndan. Jag frågade vilken höjd Jessica tyckte jag skulle hoppa och hon tyckte 60cm.
Antingen hade jag tänkt hoppa 60cm eller L:D alltså 70cm då. men jag har aldrig hoppat 60cm med nån häst på klubbtävling så ja...
Hade på lite liniment och sånt innan jag åkte hem ;)
 
Fint *host*!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0