Onsdagsträning 14/11

Tog bussen vid 14 till stallet och kom dit ungefär vid 14.30.
Började med att byta om och sen fixade jag allt åt Fluffy. Sen tog jag in både Fluffy och Izadora.
Fluffy var ren så det gick fort att borsta!
Gick till ridhuset lite före och skrittade fram.
Sen så började vi johgga igång. Vi gjorde volter i varje hörn och sen flyttade vi bakdelen inanför spåret.
Sen gick vi in på en volt och flyttade bogarna lite och sen började vi galoppera. Vi försökte rida korta galoppsprång till och börja med.
Vi skrittade lite innan vi började hoppa. Hästarna tyckte det var jobbigt så.
Först hoppade vi en studs på 4 räcken. Först smet Fluffy förbi och jag antar att han är osäker med magplattan men det ska vi fortsätta jobba med!
Han rev inte en ända gång ;)
Sen hoppade vi ett plank och sen en båge till ett räcke. Där skulle vi försöka få in så många galoppsprång som gick.
Travade och skrittade av i ridhuset.
Funderar faktiskt på om vi ska raka honom och jag tror vi ska raka hela han!
Han blir så himla svettig eftersom han har så mycket päls!
Skit i om han blir rosa, det växer nog ut skitfort! ;)
 
En svettig Fluffy efter en asbra träning! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0