Liten träning

Hejsan! :)
 
Nu har statistiken börjat höjas igen och det är så himla kul! xD
Fortsätt kommentera och ställ frågor!
Idag åkte jag och Ebba till stallet vid 13 och vi började äta eftersom jag inte hade ätit nått tidigare idag.
Sen gick hon ner och jag började fixa åt Fluffy. I privatstallet finns det bara 2 kärror och ibland är alla där samtidigt så då får man paxa liksom, alltså att man säger att man vill ha kärran efter den.
Jag behövde inte vänta så länge. Fixade bara matburkarna och höet och så fick jag en kärra ;)
Sen gick jag ner och Ebba och Mimmi höll på att öppna en ny höbal. Det gick till slut för dom, haha xD
Innan vi tog in hästarna så
fyllde vi på vatten åt hästarna.
Båda hade rätt mycket vatten så det gick fort!
Fluffy var rena mardrömmen idag!
Lerig om benen, under magen, manen, svansen och i ansiktet.
Var tvungen att ringa mamma och säga att hon skulle skynda sig dit så jag fick hjälp.
Det är inge kul att ha bråttom! Var tvungen att hjälpa Ebba att öppna och stänga hagen så det var as stressigt!
Jag skulle ha gått till ridhuset 16.30 men jag gick 16.40 så jag hann inte galoppera fram så himla mycket innan Jessica kom, Dessutom var det mycket folk som skulle rida också så det fanns inte nån plats att galoppera nå mycket på.
Fluffy var rätt trög idag!
Hellre att han är lite stark än att han är trög!
Bettet vi hade köpt var 1 storlek för litet så mamma och pappa ska åka till Valbo och handla julklappar snart så då ska väl dom lämna tillbaka och byta ;)
Jag fick hoppa fram på ett räcke några gånger  och sen hoppade jag ett kryss till en komination med ett kryss och en oxer.
Vi skulle bara ta några språng på det nya bettet men idag var han så himla trög...
Tror att jag måste rida ut snart va!
Ska försöka att rida ut typ 2 gånger denhär veckan!
Funderar om jag ska vara med på KM i helgen, vad tycker ni?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina Haglundh

Såklart du ska!

2012-11-04 @ 21:05:46
URL: http://ringnasryttare.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag du ska va med ;) :)

2012-11-04 @ 21:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0