Kort dressyrpass

Tjena! :)
 
Blir ett snabbt inlägg nurå!
Åkte till stallet vid 18 med pappa. Jag mockade och fixade maten medans han borstade en lerig Fluffy. Han var typ lite lerig på rumpan och på halsen så det var inte så farligt ändå. Inte gemfört med i onsdags...
Sen sadlade och tränsade jag och gick till ridhuset.
Monica var där och red också så jag var inte ensam ;)
Först ställde jag mycket, gjorde lite volter och så. Sen flyttade jag mycket för skänklarna också, han gör verkligen framsteg!
Men han backar fortfarande och halsen är sne men jag ska inte kräva så mycket av honom än, han lär ju sig fort iaf!
För några veckor sen kunde han nästan inte alls! Eller snarare ville han inte direkt sammarbeta!
Travade lite också, tränade mest på att han ska ha en sakta trav men det gick väl sådär. Gjorde lite volter och några serpentiner också ;)
Rev honom i ungefär 30min. Han ska stå imorrn (kanske). Eller så ska jag skritta ut med Emma och Jennifer. De beror på om han ska rakas och hur lång tid det tar att städa.
Aja, nu ska jag kolla på film!
 
Ni får en gammal bild :P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0